Sentiment spotřebitelů je jen o 0,3 bodu pod lednovým historickým rekordem, což se nepochybně projeví i v ochotě domácností více utrácet i v letošním roce s tím, jak se lidé neobávají zhoršení jejich ekonomické situace, nezaměstnanosti nebo inflace. To nepochybně pociťují i obchodníci očekávající svižný růst tržeb v následujících třech měsících.
Dobře vychází i průzkumy mezi firmami, kde sice došlo k mírnému zhoršení v průmyslu, nicméně na druhé straně se lepší nálada stavebníkům. Sice jejich zakázky žádný strmý obrat k lepšímu zatím nenaznačují, avšak firmy si pro příští měsíce věří. A optimisticky do budoucna hledí i průmyslové podniky očekávající i nadále silnou poptávku. To, co je nyní trápí v první řadě – jak už naznačil lednový průzkum – je nedostatek zaměstnanců, který se stal hlavní bariérou pro jejich další růst. Stěžuje si na něj dokonce už třetina firem. V tomto směru je pro firmy situace nejvíce problematická za celou dobu sledování (více než 13 let) a navíc se i nadále zhoršuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV