I v tomto případě platí, že celkové tržby jsou ovlivněny inflací. Zatímco restaurace mají tržby výrazně vyšší než loni v srpnu, ve skutečnosti toho prodaly méně. Mírně vyšší zájem je vidět u hotelů díky preferenci domácí turistiky a oživení přeshraničního cestovního ruchu, co do výkonů jsou ovšem jen na dvou třetinách úrovně roku 2019.
Pozitivní trend naproti tomu stále zaznamenávají cestovní kanceláře, které se z téměř nuly dosažené v první vlně pandemie vrací s prodeji k předcovidému normálu. Po dvou letech omezeného cestování se turistika rozjela, avšak je otázkou, nakolik tento trend vydrží i v dalších měsících. Jde samozřejmě o očištěná data statistického úřadu, která odhlížejí od sezónnosti a lépe přibližují situaci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV