Dařilo se zejména zpracovatelskému průmyslu a v závěsu i tomu těžebnímu. Slabší byly naproti tomu tentokrát výsledky energetiky. Automobilový průmysl, který poutá asi největší pozornost a současně vzbuzuje i obavy si meziměsíčně připsal necelých sedm procent, meziroční výkon byl však díky loňským příznivým výsledkům slabší. Výroba aut stále zápolí s nedostatkem některých komodit z Asie, k nimž se aktuálně přidává i problém s dostupností součástek z východu, který se projeví už na březnových číslech.
Nové zakázky nám poskytují relativně povzbudivý obrázek, který je ovšem zkreslený vysokými cenami. V dobách, kdy ceny v průmyslu rostly jen symbolicky, to problém nebyl. Nyní, když výrobci zdražují dvouciferným tempem, sedmiprocentní růst nových objednávek už tak impozantně nepůsobí. Totéž platí i u nových zakázek automobilek, které dokonce meziročně stagnují.
Tuzemský průmysl se ještě nedokázal pořádně oklepat z negativního nabídkového šoku v podobě rozpadu dodavatelských řetězců ani vysokých cen surovin a energií a už musí čelit problému způsobenému situací na východě. Výhled průmyslu proto zůstává minimálně pro první polovinu letošního roku dál velmi nejistý.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV