Tak zní stručný popis pátečních události a nutno přiznat, že nejde o nic výjimečného, protože častá výměna manažerů je běžným postupem nejen v pražském Dopravním podniku.
Porozumět složitým poměrům v pražské politice je prakticky nemožné, přesto se dá z uvedených událostí usoudit, že tentokrát udělala radnice vedená TOP 09 chybu.
Vysvětlení je poměrně jednoduché a logické. Koncem srpna sepsal vnitřní audit Dopravního podniku kontrolní zprávu o stavbě metra Dejvická-Motol, kde má být investováno přes 22 miliard korun. Zjistil čtyřicet procent víceprací a zjistil i to, že veřejná soutěž přinejmenším na některé vícepráce byla vypsána až ve chvíli, kdy byly tyto vícepráce dokončeny. Jasné porušení zákona o veřejných zakázkách měla podle auditu na svědomí soukromá společnost Inženýring dopravních staveb, které Dopravní podnik svěřil řízení stavby.
Ve společnosti Inženýring dopravních staveb pracoval šest let pražský radní a předseda dozorčí rady Dopravního podniku Jiří Pařízek a spolupráci podle svých slov ukončil až letos.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rozhlas.cz