Předchozí vlády přijaly závazek snížit v roce 2017 emise CO2 v dopravě o 4 % oproti roku 2010. Splnění tohoto závazku by však řidiče stálo další miliardu navíc. Přitom například v roce 2015 vydali motoristé při tankování navíc částku 2,7 miliardy korun. O tolik totiž v tomto roce biopaliva prodražila klasické pohonné hmoty.
Z reprezentativního průzkumu (ZDE), který se uskutečnil na konci listopadu, vyplývá, že vyšší ceny paliv s biosložkou veřejnosti vadí (téměř 60 % lidí). Více to platí v případě mužů (67 %) a aktivních řidičů (74 %). Stávající podíl povinně přimíchávané biosložky lidé zvyšovat nechtějí. Od 1. 6. 2010 je tento podíl zákonem stanoven na 4,1 % pro benzín a 6,0 % pro naftu. Většina veřejnosti (57 %) se domnívá, že by měl být zachován na současné úrovni. Třetina pak respondentů míní, že by se podíl biopaliv měl spíše nebo rozhodně snížit. Více než čtvrtina veřejnosti si nemyslí, že přidávání biosložek do paliv skutečně snižuje emise CO2.
Vláda nedávno projednala novelu zákona o ovzduší, která počítá s tím, že 4% cíl snížení emisí CO2 pro rok 2017 bude snížen na 3,5 %. Závazek snížit emise CO2 v roce 2020 o 6 % však zatím opuštěn nebyl. A právě k tomu dnes Kverulant vyzval vládu.
Další informace o problematice biopaliv naleznete v Kverulantově kauze biOOmyl (ZDE).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV