Považuji za logické, že když se epidemiologická situace výrazně zhoršila, musela vláda sáhnout k plošnému zavírání škol. Nemuselo k němu ale dojít, kdyby se od začátku září postupovalo dle „semaforu“, jak bylo naplánováno – lokální uzavírání škol podle aktuální situace v daném regionu či na konkrétní škole. Bohužel se promrhalo mnoho času. V létě mohlo MŠMT připravit společně s pedagogickými spolky různé scénáře a opatření, ale ministr Plaga bohužel s učiteli z praxe nekomunikuje.
Za Pedagogickou komoru aktuální opatření hygieniků respektujeme. Kdyby se už od září zavedla mírnější opatření, například nošení roušek ve třídách nebo týdenní střídání distanční a prezenční výuky (a samozřejmě už v létě další opatření mimo školství), nemusely se nyní školy plošně uzavírat.
Opakované zpřísňování opatření působí chaoticky a školy na realizaci dostávají minimum času, což způsobuje zbytečné konflikty s rodiči žáků. Chybí informace z MŠMT cíleně směřované k rodičům dětí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: PV