Aby získala hlasy voličů, kteří jsou z velké části majitelé aut, CDU/CSU se okamžitě znovu zasadila o zvýšení příspěvku na dojíždění do zaměstnání a ministr dopravy dokonce oznámil zavedení cenové brzdy pro pohonné hmoty, aby se benzín, který je kvůli rostoucím cenám CO2 stále dražší, opět zlevnil. To zvyšuje obavy lidí a zároveň snižuje akceptaci důležitého nástroje na ochranu klimatu. Nikdo v Německu přitom vážně neplánuje zrušit auta, ani Zelení. Winfried Kretschmann, jejich ekologický ministerský předseda spolkové země Bádensko-Württembersko, chtěl dokonce loni kvůli pandemii zavést nákupní přirážku na všechna nová auta. V zeleném volebním manifestu se také uvádí: Automobily mají být dotovány - aby se přešlo na bezemisní pohon, takže se nebojte, nadále zůstanou, jen se budou napájet jinak. Pohonné hmoty budou dražší, alespoň pokud jsou založeny na fosilních palivech. Právě proto spolková vláda pod vedením CDU/CSU zavedla cenu CO2. Má zdražit fosilní paliva, aby lidé přešli na jiné a aby se tak ale stalo, musí si všimnout cen a zajistit možnost na něco jiného přejít.
Místo toho, aby o tom otevřeně informovala a zajistila vytvoření alternativ, raději delegitimizuje koncept ceny CO2 tím, že se pouští do populismu ohledně cen benzínu a chce zbrzdit samotné zvyšování, které zákonem zahájila. Je to groteskní a vzbuzuje to pochybnosti, zda to Unie myslí s ochranou klimatu skutečně vážně. To z ní nedělá stoupenkyni "malých lidí" - protože to jen oddaluje nutnou změnu, a tím potenciálně zhoršuje situaci, konstatoval Deutschlandfunk. Neprokazuje příliš velkou ekonomickou kompetenci, protože automobilky jsou již mnohem dál jako Volkswagen, Daimler a BMW. MAN chce zahájit sériovou výrobu elektrických nákladních vozidel v roce 2024.
Odvětví požaduje jasné rámcové podmínky pro tuto obrovskou změnu, která již dávno začala a nyní musí být politicky formována. Někdo by se toho měl ujmout, místo aby lidi strašil. Koneckonců, mnozí lidé se vzhledem k velkým změnám stejně bojí. Bylo by důležité zbavit je obav a najít sociální řešení, jako jsou peníze na mobilitu, s nimiž přišla Federace německých spotřebitelských organizací. Právě nyní, když Angela Merkelová zřejmě naposledy zahájila před několika dny autosalon IAA ve funkci kancléřky, vznikla oprávněná otázka, jaký byl její vztah k německému automobilovému průmyslu v posledních dvou desetiletích její vlády. Byla snad klimatická kancléřka nakonec spíše kancléřkou automobilů, položila tuto otázku ARD při přenosu zahájení. Angela Merkelová a její vztah k německému automobilovému průmyslu je obtížným případem. Byla jednoznačně auto kancléřkou," říká Gesine Lötzschová ze strany Levice.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV