V návrhu na příští rozpočet EU pro roky 2021-2027 bruselské byro (Komise) EU navrhuje snížení dotací (tzv. kohezní fondy) až o 7% (ZDE) a zároveň podmínit tyto dotace dodržováním zásad tzv. právního státu (ZDE).
Pomineme-li známou skutečnost, že na rozdíl od měřitelných kritérií jako je HDP na obyvatele nebo objem zadlužení ve vztahu k HDP, je dodržování zásad těžko měřitelnou subjektivní politickou veličinou závislou na barvě politické reprezentace, je zřejmé, proti komu je tento krok navržen: Proti Polsku a Maďarsku.
Polsko je dlouhodobě obviňováno bruselskými kruhy za jeho reformu soudního systému (ZDE). EU se nelíbí, že soudci nejvyššího soudu v Polsku mají být podle této reformy jmenováni až po schválení parlamentem i způsob odvolávání soudců Nejvyššího soudu.. To je ale nedemokratický krok. Kdo to kdy viděl, aby zástupci lidu v parlamentu vzešlí z demokratických voleb rozhodovali v zájmu občanů?
Mimochodem, když jednou v televizi rozbírali polský návrh na soudní reformu experti na ústavní právo, upozornili na existenci podobného způsobu jmenování soudců Nejvyššího soudu v některých jihoevropských zemích (bohužel nemám odkaz na tuto zajímavou diskuzi). Takže v jižní Evropě jde o demokratickou volbu, v případě Polska o porušení zásad právního státu?
A Maďaři jsou další na tapetě, i když podle „volebních expertů“ na volby měl Orbán volby prohrát a zachovat si jen zuby nehty prostou většinu v parlamentu, Viktor Orbán volby vyhrává (ZDE), a dokonce ústavní většinou!
Viktor Orbán jedná
A to se v Bruselu nelíbí. Viktor Orbán je obviňován z diktátorských praktik, poněvadž si dovolil omezit zákonem neziskovky ze zahraničí (ZDE), aby si v Maďarsku nemohly dělat, co chtějí. Přistřihává křidélka i samotné Open Society Fund financované miliardářským „lidumilem“ Sorosem.
Jenže všichni v Evropě vědí, že výše uvedené příčiny kritiky Polska a Maďarska jsou jen zástupným důvodem pro jejich hlavní a neodpustitelný HŘÍCH. A tím je obrana vlastních obyvatel vůči nelegální migraci.
A Viktor Orbán ani ne měsíc po volbách stupňuje tlak na bruselské úředníky a navrhuje ústavní dodatek (ZDE), zakazující přesidlování migrantů nařízené z EU. Po Lisabonské smlouvě sice platí nadřazenost eurounijního práva nad domácím (ZDE), ale v případě ústavních zákonů již jde o kolizi jak hrom a to si uvědomují i bruselští páni. Pokud ale jde dnešním bruselským eurokomisařům o dodržování právního státu, proč již dávno (podle mého skromného názoru) nežalují a nepohánějí k soudu Švédsko a jejich vrcholné představitele?
Vždyť tam dnes v některých čtvrtích bují násilí již v takovém měřítku, že se dotěchto míst bojí vstoupit i samotní muži zákona? O vynucování pořádku v těchto čtvrtívch již ani nemluvě. Jestliže o takto alarmující situaci píše dokonce i probruselský list Politico (ZDE), měli by eurokomisaři okamžitě a neprodleně jednat a zahájit se Švédskem disciplinární řízení. Jde přece o společné hodnoty?
Anebo jen ty „správné eurounijní“, které určí eurokomisaři?
Srdnatý boj našich zástupců
Dostáváme se k reakci našich zástupců v EU resp. ve vládě, kteří by měli hájit naše občany. Podle významu dotyčných postů a funkcí by obyčejný člověk předpokládal, že paní eurokomisařka Jourová v Komisi (byru) EU nebo pan Chmelař, tajemník pro evropské záležitosti, se přímo pro občany přetrhnou, budou pracovat 16 hodin denně a jen a jen prosazovat zájmy naší republiky. Jenže skutečnost je jiná, paní Jourová (kooptovaná za hnutí ANO) nadšeně přikyvuje návrhu na dodržování právních zásad státu i když moc dobře ví, že toto navrhované ustanovení se může obrátit i proti České republice.
Jak?
Velice jednoduše, předpokládejme hypoteticky, že EU v rámci již schváleného DUBLIN IV. Určí povinně přijmout tisíce nelegálních migrantů převážně z muslimských zemí. Vláda řekne NE a co Komise EU včetně paní Jourové? Prohlásí ČR za stát, kde dochází k porušování právních zásad a další koloběh žalob a procedur již netřeba popisovat. Paní Jourová tak připomíná toho skokana z 20. Patra mrakodrapu, který ve 12. Patře říká, je to dobrý. Jenže my jsme bohužel díky Dublinu IV. A výše uvedenému již v pomyslném 1.patře nad zemí.
Ale naštěstí nás paní Jourová v pořadu Události komentáře uklidnila (ZDE), šibalsky zamrkala a špitla do mikrofonu, že my se z těch kvót budeme nejspíš moci vyvázat tím, že se bude započítávat i integrace lidí z Ukrajiny. Uf ! To jsem si oddychl. A pak, že se za nás v Bruselu nebojuje!
A pan Chmelař (ČSSD), tajemník pro evropské záležitosti? Již jednou se při jednání s prezidentem Macronem (ZDE) „proslavil“ a „nezklamal“ ani v případě návrhu podmínění financí.
Panu Chmelařovi na návrhu prý vadí, že rozhodovat o dotyčném státu, ve kterém údajně dochází k porušení práva může komise (byro) EU kvalifikovanou většinou. Podle názoru pana Chmelaře by o takovém porušení měla rozhodovat většina členských států zastoupených v EU. Tak to je opravdu obhajoba našich zájmů!
Nevím jak vy, ale já osobně jsem si oddychl a mohu jít spokojeně spát. Zastupují nás opravdu ti „praví“.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV