Nová předsedkyně Evropské komise, Ursula von der Leyenová, sice chce mít v roce 2050 uhlíkově neutrální Evropu, ale zatím jde o vizi. Nikdo ještě nespočítal dopady do automobilového průmyslu, dopady do výroby energie (například Německo chybně uzavírá své jaderné elektrárny), dopady na výstavby nabíjecích stanic a dopady na zvýšená opotřebení silnic, která nedávno údajně prokázali nizozemští vědci.
Nové až fanatické tažení k uhlíkově neutrální EU se stalo sice směšným, ale žel i nebezpečným náboženstvím, naprosto ignorujícím vše okolo. Ostatně tak horlivě každý pátek stávkující vyčůraní školáci dnes v době prázdnin žádné „uhlíkové“ stávky samozřejmě nepořádají. A dodejme k věci, že likvidace vysloužilých elektrobaterií zatím není ani levná ani ekologická záležitost.
To, že pražská radnice usiluje o čistší Prahu, je více než správné, ale je nutné zvažovat kroky, které k takovému cíli postupně povedou. Nápad vystavět v Praze za miliardy korun 100 000 nabíjecích stanic pro elektromobily přeměnou dosavadního veřejného osvětlení, jak v médiích uvedl pražský radní pro majetek Jan Chabr (TOP), je jistě vítaným krokem, ale tak trochu jednostranným. Nepochybně je lepší v Praze budovat trolejbusové sítě (Praha plánuje nasazení trolejbusů na linky 207 a 114), ze kterých se bez výkopů za miliardy dají budovat i dobíjecí DC-DC konvertory pro nabíjení elektromobilů, a to kdekoliv po městě na takové trati. Nemusí se stavět nová infrastruktura a složitá dobíjecí místa. Vše je zde formou "krabice" na stožáru. Navíc se využívá elektřina z vedení, a nikoliv z distribuce, což přináší jednoznačné zlevnění.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV