V záměru zvýšit rychlostní limit MD konstatuje, že na dvou úsecích dálnice A1 (Vídeň–Salcburk) bylo u našich sousedů od loňského července povoleno jezdit rychlostí až 140 kilometrů v hodině a podle předběžných výsledků tento provoz obstál. Což poněkud působí komicky, když uvážíme, že v sousedním Německu máte mnoho úseků dálnic, kde rychlost vůbec není omezena. a žádné statistiky nesdělují, že by to vedlo k nižší bezpečnosti a vyšší nehodovosti. A to je Spolková republika Německo výraznou tranzitní zemí. No budiž...
Debata o udržení či zvýšení rychlosti na českých dálnicích má i jiný fenomén. A tím je nedodržování stanoveného limitu. Češi tam, kde je povolených 130 km/h, jezdí běžně 150 km/h a stejně tak činí i řidiči ze zahraničí. Stačí se po dálnici například D1 jenom projet. Argument, že s každým navýšením povolené rychlosti čeští i další občané povolenou rychlost opět zvýší o svých „obvyklých“ dvacet kilometrů za hodinu proto není až není lichý.
Opačně ale můžeme zaznamenat, že v čase, kdy dálnice není plně obsazena, se jízdy řidičů zklidňují a povolenou rychlost překračuje podstatně méně řidičů. Faktor určité „hysterie“, který zapříčiňuje snahy řidičů dohnat jakési zpoždění, nepochybně funguje. Lze s jistotou říci, že Policie ČR by mohla tyto závěr spíše potvrdit, než vyvrátit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV