Výrobce tvrdí, že dobíjením baterií se údajně ušetří až třetina nafty z obvyklé spotřeby tohoto autobusu. Ušetří, ale emise tento autobus produkuje dál. "Chceme připravit strategii obnovy vozového parku," říká ke zkušebnímu provozu náměstek pražského primátora Scheinherr. (1)
Je nutné využít dotační politiku EU
Nepochybně je chvályhodná snaha pražských radních připravit strategii obnovy vozového parku, ale u „Volvo projektu“ je to cesta spíše nevhodná. Stále se jedná o autobus a byť emise z těchto vozidel jsou částečně potlačeny, stále je ale tyto dopravní jednotky produkují. A nemálo. Navíc produkují o téměř deset decibelů hlučnosti více než třeba trolejbusy nebo parciální trolejbusy (s baterií) a to není vůbec zanedbatelná hodnota. A poslední nemalý mínus je to, že na takové autobusy nikdo z EU dotaci nedá. Navíc se očekává se, že proti obvyklému autobusu se cena zvýší až 80% a to už se blíží cenově parciálním trolejbusům, jejichž životnost je ale obvykle dvojnásobná proti autobusům.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV