Ministerstvo dopravy a Ministerstvo průmyslu a obchodu však tyto společnosti z nám neznámých důvodů hájí, prosazují a připravují zákon šitý jim na míru. Bez jakéhokoli ohledu na to co tím způsobí současné zavedené profesionální klasické taxislužbě a stávajícím normám jak v oblasti bezpečnosti tak kontrolní činnosti státních orgánů.
Připravovaná novela zákona č. 111/1994 Sb., se zamýšlenou třetí variantou podmínek pro přepravu osob, povede touto cestou k jasné likvidaci klasické taxislužby jako takové. Z Prahy zmizí žlutá světélka ze střech automobilů a už ne taxi, ale neoznačená civilní vozidla budou brázdit ulice a provozovat tuto přepravní činnost.
Malá samolepka na předním skle vozu je naprosto nevyhovující.
V této zamýšlené třetí variantě na rozdíl od standardních pravidel taxi nebude platit regulace ceny a zákazníci se budou dohadovat s řidičem, potažmo s aplikací o ceně každé jednotlivé jízdy, která může být v podstatě markantně rozdílná i když se bude jednat o shodnou trasu. Tento neobjektivní, státem prosazovaný systém je nedůstojný pro obě strany a po krátkém čase povede k ještě většímu chaosu a destabilizaci služby. Nejvíce postihne zákazníky, kteří nemají přehled o cenách běžných, standardních.
Sdružení českých taxikářů z.s. proto zastává stále stejný a jasný požadavek, a to uzákonit jedinou variantu taxislužby : taxametr, střešní svítilna, registrované vozidlo, zkoušky a vše ostatní co musí dle platného stávajícího zákona č. 111/1994 Sb., o dopravě splňovat . Jedině tato varianta jasně označených vozů taxi s taxametrem může zaručit profesionalitu, bezpečnost a neměnnou objektivitu pro všechny zákazníky a řidiče.
Nahrazení taxametru aplikací místo měřidla nezaručí potencionálním zákazníkům zcela nic, jelikož je zde velký prostor pro manipulaci a podvody. Aplikace je relevantní jako možnost dalšího dispečinku v řadě a to pouze pro uskutečnění objednávky, stejně jako u současných ostatních zavedených společností.
Zeptejme se však těchto společností, proč se viditelnému označení a taxametru tak brání? Mají k tomu zajisté své důvody. Moderní digitální technologie tu nejsou proto, aby se jimi páchala trestná činnost.
Sdružení českých taxikářů z.s. se proto ostře vyhrazuje proti vytváření nesystémového řešení a jednostranným návrhům politického lobbingu pro tyto společnosti, které v žádném případě nepřinesou slibované narovnání a už vůbec ne zdravou konkurenci. Tento směr právě naopak povede k její destabilizaci a postupnému, už začínajícímu rozpadu.
Sdružení českých taxikářů z.s. má zcela jasné požadavky:
Uzákonit jednu variantu taxi pro přepravu nejvýše 9 osob včetně řidiče za úplatu.
Okamžité ukončení spolupráce s řidiči, kteří nesplňují všechny potřebné náležitosti dle stávajícího zákona č. 111/1994 Sb.
Sdružení českých taxikářů z.s.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV