Z jednotlivých značek automobilů si nejhůře vede Alfa Romeo, které se letošní prodeje v rámci Evropské unie propadly o 43,5 procenta. Špatné výsledky hlásí i Nissan, Porsche a Honda. Prodej automobilů Škoda v Evropské unii mírně vzrostl na 315 660 vozů. Za prvních pět měsíců loňského roku to bylo 315 127 vozů. Škodovka tím zvýšila svůj podíl na tuhu Evropské unie na 4,7 procenta.
„Česká republika patří mezi pět zemí Evropské unie, kde za prvních pět měsíců letošního roku došlo k nejhlubšímu propadu prodejů nových automobilů. Oproti stejnému období loňského roku ztrácíme 9,6 procenta prodejů, což ukazuje na snahu spotřebitelů odkládat dlouhodobou spotřebu. Takové chování je obvyklé při narůstající nejistotě a strachu z budoucího vývoje,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.
Nejúspěšnějším koncernem v Evropské unii je VW Group, jehož nejvýznamnějšími značkami jsou Volkswagen, Audi, Škoda a Seat. Tento koncert od ledna do května 2019 prodal 1 627 137 vozů, oproti loňskému roku si však pohoršil o 3,1 procenta. Následuje ho koncern PSA Group, který se proslavil značkami Peugeot, Opel a Citroën. Tento koncern za 5 měsíců letošního roku dokázal prodat 1 130 337 automobilů, čímž si oproti loňsku polepšil o 0,6 procenta.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV