Štěpán Křeček: Lidé více utrácejí, obchodníci zdražují

06.12.2019 13:24 | Zprávy

„Vyšší poptávka po zboží a službách vede k růstu inflace. Zdražují především potraviny, výrobky pro domácnost a zdravotnické zboží,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.

Štěpán Křeček: Lidé více utrácejí, obchodníci zdražují
Foto: BH Securities
Popisek: Ing. Štěpán Křeček, MBA, hlavní ekonom BH Securities

Růst průměrné mzdy na 33 697 korun ve třetím čtvrtletí letošního roku navýšil poptávku po zboží a službách. To se projevilo růstem cen a tržeb obchodníků. V říjnu byl zaznamenán meziroční růst maloobchodních tržeb po očištění o 4,6 procenta, bez očištění o 3,4 procenta. Tržby rostou především u nepotravinářského zboží, kde byl zaznamenán růst očištěný o kalendářní vlivy o 6,2 procenta.

Zpřesněná data o vývoji hrubého domácího produktu ve třetím čtvrtletí letošního roku ukázala, že si naše země udržuje solidní tempo ekonomického růstu. Klíčovou roli přitom hrála domácí poptávka, která se projevila i ve vývoji tržeb obchodníků. Dobrá čísla za říjen jsou jedním z pozitivních indikátorů, který nám napovídá, že i v závěrečném čtvrtletí letošního roku by se naší ekonomice mohlo dařit.

Na trhu si můžeme všimnout, že se postupně proměňuje spotřební chování lidí. Stále více zboží a služeb je nakupováno přes internet a zásilkovou službu. V říjnu vzrostl online prodej o 16,8 procenta, čímž pokračoval dlouhodobý trend. Nákupy přes internet a zásilkovou službu umožňují zákazníkům jednoduše srovnávat ceny mezi jednotlivými obchody. Nakupovat lze z pohodlí domova a bez front. Díky tomu si tato forma nakupování získává stále větší oblibu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vlastimil Podracký: Listopadový převrat jako předmět propagandy

11:24 Vlastimil Podracký: Listopadový převrat jako předmět propagandy

Převrat v listopadu roku 1989 vnímáme jako změnu totalitního komunistického režimu na demokratický, …