V lednu došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 8,5 procenta. Výrazný nárůst tržeb o 14,8 procenta byl zaznamenán u nepotravinářského zboží. U pohonných hmot se tržby zvýšily o 7,8 procenta a u potravin o 0,4 procenta. Tržby za prodej a opravy motorových vozidel však klesly o 10,1 procenta.
V lednu vykázaly internetové obchody meziroční pokles tržeb o 5,7 procenta. Tento údaj je však zkreslen vysokou srovnávací základnou z předchozího roku, kdy docházelo k uzavírání kamenných prodejen. Celkově lze říct, že význam e-shopů na celkových tržbách obchodníků dlouhodobě roste a pandemie tento růst akcelerovala. Nyní však dochází k upozadění efektů pozorovaných při koronavirové krizi.
Astronomický růst tržeb o 199,2 procenta hlásí prodejny s oděvy a obuví. Dařilo se i obchodům zaměřeným na další specializovaný sortiment. Tržby u výrobků pro kulturu, sport a rekreaci vzrostly o 30,9 procenta. Podobně tržby za výrobky pro domácnost se zvýšily o 27,2 procenta. Skvělé výsledky hlásí i prodej kosmetiky, farmaceutických výrobků či počítačové technice. Ukazuje se tak, že vysoká inflace zatím příliš neodrazuje spotřebitele od utrácení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV