Zatímco v Indii je vegetariánství běžné a hlásí se k němu více než třetina obyvatel, ve většině ostatních zemí dominují konzumenti masa. Lidé ve vyspělém světě však stále častěji řeší své stravovací návyky a jejich dopady na životní prostředí. Za zmínku určitě stojí nejnovější vývoj v Německu.
Tamní institut pro výzkum trhu Forsa se každý rok ptá tisíce občanů na jejich stravovací návyky. Letošní výsledky však dopadly mimořádně. Podle průzkumu se podíl vegetariánů v Německu během roku zdvojnásobil z 5 na 10 procent. To je výrazně více než v České republice, kde se odhaduje, že jen 4 procenta populace nejí maso.
Tato data pochopitelně nenechávají v klidu investory, kteří ve vegetariánství vidí velký potenciál. Navíc vegetariánské verze masových jídel bývají z pohledu strávníků stejně drahé, avšak náklady na výrobu jsou zpravidla nižší. Firmy, které vegetariánské produkty nabízejí, přitom vypadají jako společensky odpovědné a mívají dobrou image.
Nový trend již reflektují známé řetězce rychlého občerstvení, které do svých nabídek zařazují bezmasé pokrmy. Velký vegetariánský boom se začíná vpisovat i do burzovních indexů. Například US Vegan Climate ETF, které sdružuje vegetariánské firmy, za poslední rok vyrostl o 41 procent.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV