Jak se v politice daří krejčím
Odborníkům a profesionálům, kteří se něčím živí, je třeba věřit. A třeba sociologičtí výzkumníci občanského myšlení profíci jsou a živí je to dobře. Jako například kvalitní krejčí. Oblek na zakázku musí klientovi padnout jako ulitý, Stejně tak výzkum veřejného mínění musí zcela přesně zapadat do očekávání zadavatele, tedy toho, kdo to všechno platí. Pak se zveřejňují „preference“, „očekávání, hraničící s jistotou“, „nepravděpodobné scénáře“, „grafy“ hladící ego prachatého zákazníka.
Je potom vcelku jedno, jak skutečně kterékoli volby dopadnou. Krejčíci z našich (a nejen našich) agentur cituplně pokrčí rameny a „podvedeným“ klienům sdělí: : „Podívejte se, sami musíte uznat, že jsme dělali, co jsme mohli….“. A klienti se nezlobí, dobře vědouce, že snaha krejčíků byla vskutku enormní, pouze ten nepříjemný, podváděný a médii všech druhů válcovaný a manipulovaná elektorát přece jen jaksi vytušil podraz a aspoň částečně se zachoval racionálně.
Svět podle Winstona

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV