Od školního roku 2021/2022 povinné maturitě z matematiky neuniknou nejen gymnazisté a studenti lyceí, ale také studenti většiny odborných škol. Z matematiky nebudou muset maturovat pouze studenti na uměleckých, zdravotnických a sociálních oborech středních škol.
Tato změna souvisí podle ministryně Valachové se změnami ve financování regionálního školství. Od roku 2018 nebudou dostávat peníze na každého žáka, ale podle jiného systému, a tento nový systém by měl podle ministryně Valachové umožnit dělit při matematice třídu na skupiny, což podle Valachové povede k lepší výuce matematiky.
Dělení žáků na cokoli kdekoli však k žádné lepší výuce automaticky nevede. Dělení na skupiny vede automaticky jen k tomu, že se mezi žáky tvoří větší a větší rozdíly, a to v tomto případě i v rámci třídy.
V prosinci loňského roku byly zveřejněny výsledky mezinárodního šetření PISA 2015. Toto šetření se zaměřuje na měření výsledků v oblasti vzdělávání žáků zemí OECD, ale k projektu jsou kromě všech zemí OECD zapojeny i další státy a ekonomické celky. Toto šetření se zaměřuje na zjišťování úrovně čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti u 15letých žáků.
Pokud se zaměříme na oblast matematické gramotnosti, výsledky šetření ukazují, že úroveň českých žáků v této oblasti od posledního měření v roce 2012 klesla, a s výjimkou právě roku 2012 klesá úroveň matematické gramotnosti u českých žáků už od roku 2003, kdy se měření začalo provádět.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV