Projekt byl prosazen pákistánskou vládou, která si přeje přivést do země zahraniční investory a rozvinout tuto oblast průmyslu. Automobilka Fiat Chrysler (FCA) nebo jiné skupiny byly kontaktovány rovněž. Každopádně má firma Renault zájem i sílu se prosadit v rozvojových zemích, např. v Indii nebo Brazílii. Firma Renault je schopna najít spolehlivé a schopné místní partnery.
Konečně, disponuje portfoliem se širokým výběrem produktů, počínaje Renaultem Kwid za velmi dobrou cenu a prozatím konče pick-upem Alaskan a mezi tím jsou např. low costs vozidla Duster a Sandero. Obchod je v každém případě důležitější pro Pákistán než pro Renaulta. Dovoz aut je prozatím limitován, v roce 2015 dovezli do této země Francouzi cca 230 tisíc aut a všechny byly prodány Ve Francii přijde na trh každoročně 2 miliony Renaultů.
Ekonomika Pákistánu je dobře orientovaná, s nízkou úrokovou mírou, díky níž jsou investice zajímavé. Musíme ale vždy myslet na riziko politické, které je rovněž důležité, a to je důvod, proč velcí výrobci vytváří pouze spojenectví s místními firmami, aby se minimalizovala finanční rizika. V současné době je místní produkce dominována podniky (co-entreprise) vytvořenými mezi japonskými a místními výrobci – Toyota, Honda a Suzuki a také místními podniky.
(podle Le Figara, ZP)
Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV