Pro nové zákazníky, což by mělo být české letectvo, a věřím, že nebude, je pořizovací cena 150 milionu dolarů za kus. Servisní podpora je jednou ze slabin systému F-35. Vyšší poruchovost, než byla očekávaná, zejména poruchy pohonné jednotky, vytváří zásadní problém, proč tyto letouny nepořizovat. Podle výrobce by se měly tyto poruchy řešit buď ve Spojených státech nebo v existujících zařízeních v Evropě. Toto mi přijde postavené na hlavu, protože v případě potencionální poruchy, kterých je více, než je očekáváno, může být uzemněna nejen celá letka, ale všechny typy letounů, kterých se daná porucha týká. Příkladem je letectvo námořních sil US Navy u F-35 v minulých týdnech. Při poruše výše zmíněného typu bude muset Česká armáda najmout transportní letouny pro transport porouchaných letounů do Spojených států. A to se "vyplatí". Takže tuto předraženou hračku určitě nebrat.
JAS-39 Gripen je parťák do nepohody. Nákup Gripenu E není levný, byl koncipován jako stroj, který potřebuje minimální pozemní zabezpečení a je schopen vzlétat i z improvizovaných ploch. Je vidět, že se Švédové inspirovali tehdejší sovětskou jednoduchostí a účelností systému. Zástupce firmy Saab, pan Smith, odpovídá takto: "Záleží na více faktorech, ale běžně říkáme, že doba dodání je mezi 24 měsíci až 3 lety, když se budeme bavit o Gripenu E." Modernizace Gripenu C/D, či nákup verze E je nesporně excelentnějším řešením pro plnění úkolů českých vzdušných sil v rámci NATO a při ochraně vzdušného prostoru České republiky. Důvodem je nejenom technická, ale také ekonomická stránka (neřeším již vyškolené piloty), což by si naše nehospodárná vláda, inklinující k chaotickému zadlužování, měla rychle uvědomit, navíc firma Saab musela díky offsetovým programům zapojit podle smlouvy české firmy.
Neméně důležité je budování obrněných motorizovaných a tankových jednotek s maximálním zapojením českých a slovenských firem, které také nebude zadarmo.
Navrhuji snížit obranný rozpočet minimálně o 70 miliard, zrušit zbytečná ministerstva a ministry (jako je například ministerstvo pro vědu a výzkum), kteří jsou stejně neviditelní. Snížit politické náměstky na polovinu a veškeré náměstky Pirátů, kteří mají pouze 4 poslance, a kromě odborných náměstků bych ostatní poslal na pracovní úřad, aby si mohli najít práci. První krok k uzdravení státních financí by byl završen. Nechystáme se na válku, nechci podporovat žádný válečný konflikt, tím méně lokální, a i proto bychom měli přestat s neadresným financováním zkorumpovaného kyjevského režimu. Podporuji obyčejné lidi na Ukrajině, kteří mají hluboko do kapsy a ne ty, kteří se prohání po českých silnicích v Mercedesech a BMW. Ti, kteří tady mávají ukrajinskými vlajkami by měli přestat mávat a jít bránit svoji vlast proti agresorovi. V případě, že bojují v ulicích českých měst, slušně řečeno dělají bordel, tak jim nikdo nebrání, aby se vrátili na Ukrajinu, která je ze tří čtvrtin bezpečná. Mimo jiné, Poláci je také pakují zpět. A hned tady máme úsporu ve státních financích a můžeme snížit daně, což bude jediné protiinflační opatření, stejně tak ani důchodci by v tomto případě nemuseli sanovat státní rozpočet díky této asociální vládě.
Vladimír Ustyanovič
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: red