Tak to alespoň vyplývá z odborných studií, které shromáždil Gary Gardner v příspěvku Power to Pedals na stránkách Worldwatch Institute. V českém prostředí podobně argumentuje občanské sdružení Auto*Mat, proto jsme připomněli titulkem i jeho probíhající soutěž Do práce na kole.
Teoreticky by měly být cyklostezky nepoměrně levnější než silnice nebo dálnice, ale v Česku jsme zvyklí na zázraky, takže není vyloučený vývoj, jaký přinesli solární baroni – veřejný zájem poslouží jako záminka pro ždímání veřejných rozpočtů.
Špatně, ale za to draho
Pěkný příklad využití nového cecíku ukazují novináři z Hospodářských novin, když popisují výstavbu cyklostezky v Praze – Sedlci, která je dvakrát tak drahá jako stejný úsek silnice první třídy.
http://zpravy.ihned.cz/c1-51862190-rekordne-draha-cyklostezka-jeste-podrazi-uz-ted-stoji-200-metru-18-milionu

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vasevec.cz