Zbyněk Fiala: Do práce na kole (3)

07.05.2013 9:00 | Zprávy

Kolo je levnější než auto, cyklostezka je levnější než městská magistrála, levnější jsou i zdravotní náklady cyklisty než tlouštíka bez pohybu, takže rozumná vláda by měla jízdní kola podporovat a jednoznačně upřednostňovat v osobní dopravě na kratší vzdálenosti.

Zbyněk Fiala: Do práce na kole (3)
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zaparkovaná kola

Tak to alespoň vyplývá z odborných studií, které shromáždil Gary Gardner v příspěvku Power to Pedals na stránkách Worldwatch Institute. V českém prostředí podobně argumentuje občanské sdružení Auto*Mat, proto jsme připomněli titulkem i jeho probíhající soutěž Do práce na kole.


Teoreticky by měly být cyklostezky nepoměrně levnější než silnice nebo dálnice, ale v Česku jsme zvyklí na zázraky, takže není vyloučený vývoj, jaký přinesli solární baroni – veřejný zájem poslouží jako záminka pro ždímání veřejných rozpočtů.

Špatně, ale za to draho

 

Pěkný příklad využití nového cecíku ukazují novináři z Hospodářských novin, když popisují výstavbu cyklostezky v Praze – Sedlci, která je dvakrát tak drahá jako stejný úsek silnice první třídy.

http://zpravy.ihned.cz/c1-51862190-rekordne-draha-cyklostezka-jeste-podrazi-uz-ted-stoji-200-metru-18-milionu

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vasevec.cz



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dominik Rusinko: Zvládne nová vláda vyléčit nemocného muže Evropy?

15:49 Dominik Rusinko: Zvládne nová vláda vyléčit nemocného muže Evropy?

Německé parlamentní volby ovládla dle očekávání CDU/CSU se ziskem 28,6 % hlasů. Druhá skončila krajn…