Projekt certifikace AČTO je určen pro české tradiční (nezávislé) prodejny a obchodníky. Hodnocení probíhá na základě pevně stanovených hodnotících kritérií. Předpokladem pro zařazení do programu je české občanství členů statutárního orgánu, český kapitál, sídlo a místo podnikání v ČR či alespoň dvoutřetinový podíl českého zboží v nabízeném sortimentu. Při posuzování prodejny bude hodnocena úroveň prodejny uvnitř i vně, personálu, podpory prodeje i sortimentu.
„Musíme zákazníkům nabídnout něco víc. Ukázat jim, které nezávislé prodejny splňují náročné požadavky nakupujících na kvalitu služeb i sortimentu. A právě projekt certifikace tradičních českých prodejen si toto klade za svůj cíl,“ vysvětluje předseda Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) Zdeněk Juračka.
Certifikační proces podle něj obchodníkům poskytne nezávislý audit a zprávu o stavu jejich prodejny, analýzu silných a slabých stránek a návrhy na zlepšení. Úspěšná prodejna získá certifikát kvality a značku TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO ASOCIACÍ ČESKÉHO TRADIČNÍHO OBCHODU. Ta osvědčuje český obchod, kvalitu služeb, zákaznický komfort a převážnou část českého sortimentu.
Ministr zemědělství Marian Jurečka příklon české populace k nákupu domácích potravin vítá. „Potravinářství začíná reagovat na obrovský nevyužitý potenciál domácího trhu. Máme spoustu malých zemědělců, malých zpracovatelů, kteří za poslední dva roky do podnikání vstoupili a chtějí se rozvíjet. To je, myslím, důležitý pozitivní trend,“ řekl ministr Jurečka.
Značka a certifikát obchodníkům nabízí konkurenční výhodu oproti ostatním obchodníkům, zákazníky motivuje a informuje je o tom, který obchod jim nabízí to, co hledají. Oceněný obchodník navíc zlepšením úrovně prodejny získá více spokojených zákazníků, kteří tam budou více nakupovat a tím budou prodejně zvyšovat tržby. Prodejna se tak může stát zajímavější i pro dodavatele. „Jsme velmi rádi, že se AČTO touto aktivitou hlásí k českým výrobkům a výrobcům. Můžeme dávat desítky miliony korun do propagace a podpory domácích, kvalitních potravin, legislativně stanovovat co je české a co ne, ale pokud spotřebitel české produkty na pultech obchodů nenajde, jdou všechny tyto snahy vniveč,“ uvedl k certifikaci značkou TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD prezident AK ČR a PK ČR Miroslav Toman.
O AČTO
Asociace českého tradičního obchodu je historicky prvním a největším konsolidovaným subjektem, který sdružuje české maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. V současnosti má AČTO 19 členů a reprezentuje téměř 7 000 prodejen s 30 000 zaměstnanci, čímž představuje cca 23% podíl na trhu s potravinami. AČTO je členem nejen Hospodářské komory ČR i evropského sdružení nezávislých obchodníků Independent Retail Europe (IRE). Hlavním posláním a cílem AČTO je hájit zájmy svých členů, z velké části zajišťujících obchodní obslužnost venkova, chránit a rozvíjet tradici českých prodejen, upevňovat postavení domácího maloobchodu a aktivně vstupovat do utváření legislativy. AČTO spolupracuje také s českými a regionální výrobci a podporuje prodej jejich produktů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva