Bárta: Proč nám EU neproplatí 9,5 miliardy na dopravu

18.10.2012 9:25 | Zprávy

Za chyby a nesrovnalosti v hospodaření dotačních programu nám Evropská komise neproplatí odhadem 12,5 miliardy korun. 3 miliardy má na svědomí špatné počínání Ministerstva životního prostředí a 9,5 miliardy korun samozřejmě Ministerstvo dopravy!

Bárta: Proč nám EU neproplatí 9,5 miliardy na dopravu
Foto: red
Popisek: Poslanec Vít Bárta

Tedy, děje se přesně to, o čem jsem tady již řadu měsíců psal, ministr Dobeš v čele tohoto rezortu bude mít na svědomí mnohem víc, než jenom zpackaný registr vozidel!

To, že ministr dopravy ČR slouží spíše soukromým zájmům určitých osob, než národním zájmům republiky způsobuje, že se veškera činnost ministerstva rozpadá doslova před našima očima. A argumenty, kterými se naši úředníci ospravedlňují, jsou skutku velmi úsměvné. Všem vám doporučují k poslechnutí záznam ze středečního hospodářského výboru, který je sice dlouhý a vyžaduje pevné nervy, avšak obsahuje více informaci o skutečném dění v naši zemi, stavu věci v dopravě a ministerských praktikách, než se běžně dočtete.

Poslechněte si, jak se náměstek ministra dopravy Hampl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Čermák a ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Čoček musí zpovídat z tragického stavu hospodaření ministerstva před poslanci a pochopíte, proč podle všeho sám ministr Dobeš na toto zasedání radši nepřišel a proč se tak aktivně snaží co nejvíce odvolávat na pochybení „minulého vedení ministerstva“a „nejasný postup Evropské komise“.

Já poznamenám, že naprostá většina členských zemí dnes s Evropskou komise takové problémy jako my nemá a že kdyby pan ministr nadevše ctil zájmy občanů České republiky, tak by si alespoň pozorněji přečetl má včasná varování a řadě ze svých fatálních chyb by se tak zavčasu vyhnul. Výše zmíněné peníze sice budeme moct později dočerpat v rámci jiných projektů, ale teď máme díky jeho počínání slušnou díru v rozpočtu, jejíž důsledky si samozřejmě odnesou řadoví občané. Mimochodem složitě kvantifikovatelné ztráty kvůli nadbytečné administrativě a možná i nadbytečným úrokům ze státního dluhu se budou nesporně pohybovat v řádu milionů.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vitbarta.cz

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Do pár let se ceny nových aut srovnají a po dalších pár letech se srovnají i ceny ojetin.

Co myslíte tím srovnáním cen nových elektroaut? A kolik lidí myslíte, že dnes má na nové auto? A ještě, kde berete tu jistotu, že ceny elektroaut budou do pár let nižší? Nebude to spíš naopak, vždyť proč by se na tom, že je budeme muset kupovat nesnažili výrobci vydělat? A ještě k té přípravě infras...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fiala (SPD): Vládní koalici nejde o nezávislost televize a rozhlasu, ale jen o vlastní politický prospěch

16:21 Fiala (SPD): Vládní koalici nejde o nezávislost televize a rozhlasu, ale jen o vlastní politický prospěch

Projev na 129. schůzi Poslanecké sněmovny dne 12. února 2025 k zákonu o České televizi a Českém rozh…