Chládek: Místo rušení praktických škol je nutné podpořit předškolní vzdělávání
29.11.2012 7:23 | Zprávy
Poté, co Evropský soud pro lidská práva konstatoval, že Česko diskriminuje romské žáky, ministerstvo školství hledá způsob, jak s nimi naložit a snaží se změnit přístup k umisťování dětí do praktických škol. Jsem přesvědčen o tom, že vládní koalice v čele s ministerstvem školství jdou v této problematice zcela špatným směrem.
Foto:
senat.cz
Popisek: Senátor Marcel Chládek
reklama
Je totiž naprosto zbytečné házet tento problém na praktické základní školy, které dělají svou práci dobře. Tento zbytečný hon na čarodějnice - praktické základní školy - by měl být řešen zcela jinak, a to podporou předškolního vzdělávání. Tuto oblast - která je podle mého názoru klíčová pro rozvoj dítěte – ovšem vláda zcela opomíjí, případně navrhuje nesmyslné dětské skupiny, které jsou spíše pouhou hlídací službou.
Je totiž prokázáno, že pro dítě, které navštěvuje kvalitní mateřskou školu, je vstup do 1. třídy zásadně odlišný, než pro dítě, které do mateřské školy nechodí nebo nikdy nechodilo. Tento rozdíl je mnohdy velmi zásadní. I proto ČSSD navrhuje, aby byl poslední rok mateřské školy pro všechny děti povinný a bezplatný. Děti z vyloučených lokalit totiž mateřské školy nenavštěvují, a i proto zaostávají a mohou se dostat do praktické základní školy, aniž by tam fakticky patřily.
Jako předseda Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice Senátu PČR zároveň nabízím zástupcům petentů projednání petice -"Nerušte praktické školy" na půdě Senátu PČR, protože se jedná o velmi závažnou problematiku a pouhá perzekuce praktických škol je cestou do slepé uličky a nenabízí žádné smysluplné řešení.