Rada hlavního města Prahy přijala 21. února usnesení, kterým se převádí nevyčerpané prostředky na sdělovací prostředky a PR aktivity z roku 2011 do letošního rozpočtu. Dochází tím k navýšení rozpočtu magistrátního odboru komunikace ze stávajících 73 milionů korun na celkových téměř 100 milionů Kč. „Nemohu souhlasit s tímto nehospodárným nakládáním s veřejnými prostředky v době, kdy se o desítky milionů korun snížil rozpočet města na školství nebo v sociální oblasti,“ zdůraznil předseda Klubu zastupitelů za ČSSD Petr Dolínek.
Vedení pražské radnice rovněž uzavřelo v lednu smlouvu s TV Metropol na odvysílání spotů o hlavním městě Praze, která z magistrátního rozpočtu odsaje 6 milionů Kč. Navíc tato smlouva byla podepsána bez vyhlášení otevřeného výběrového řízení a hodnota plnění ze strany města byla stanovena tak, aby vešla do částky, o které nemusí být rozhodováno Radou. „Koalice tak vynakládá za nejasných okolností zbytečné miliony za mediální prezentaci, kterou v době úspor určitě může oželet,“ doplnil Dolínek.
Postup zejména ze strany ODS je o to více zarážející, že v loňském roce trvalo řadu měsíců, než se podařilo v rámci tehdejší koalice dojednat uvolnění dodatečných 25 milionů Kč pro Ministerstvem práce a sociálních věcí finančně podhodnocené sociální služby. Hlavní města tak mělo pomoci několika desítkám poskytovatelů služeb pro seniory a zdravotně postižené. „Nakonec jsme tyto peníze dostali až koncem roku, kdy některé organizace byly nuceny svoji činnost utlumit. Proto je zarážející, jak rychle jde rozhodnout o desítkách milionů na PR města,“ řekl Petr Dolínek.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Magistrát hl.m. Prahy