Dvouletý (SaS): Stát potrestal Otrokovice za svou vlastní chybu

23.09.2016 18:40 | Zprávy

Ministerstvo dopravy vybralo několik dálničních úseků kolem měst, na kterých se od začátku příštího bude jezdit zadarmo. Cíl je jasný – dálnice může posloužit jako obchvat a ulehčit přetíženým centrům měst. Ale zatímco Kroměříž na seznamu je, Otrokovice se svou frekventovanou křižovatkou mají smůlu…

Dvouletý (SaS): Stát potrestal Otrokovice za svou vlastní chybu
Foto: red
Popisek: Michal Dvouletý (Svobodní a Soukromníci)

Ministerstvo svůj krok vysvětluje tím, že dálnice netvoří u Otrokovic ucelený obchvat, ale jen jeho pomyslnou polovinu. „Stát přehlíží celý Zlínský kraj, důležité dálnice, včetně té u Otrokovic, stále zůstávají jen na papíře. A teď za svou vlastní neschopnost a neochotu vlastně trestá Otrokovice podruhé,“ říká kandidát koalice Svobodní a Soukromníci Michal Dvouletý s tím, že princip výběru bezplatných úseků navíc postrádá zdravý rozum. „Je z toho cítit vládní populismus. Je jistě dobře, že Kroměříž půjde objet i bez známky, zároveň mám ale trochu pochybnosti, zda bezplatný úsek budou místní lidé využívat natolik, aby to přineslo městu úlevu. V případě Otrokovic, byť jde jen o polovinu obchvatu, by byl naopak přínos zcela nezpochybnitelný. Nevidím v tom logiku,“ dodává.
 
Dálnice na prvním místě
 
V budování dálnic vidí Svobodní a Soukromníci důležitý stimul pro další rozvoj Zlínského kraje. Na jeho území ovšem existuje jen 33 kilometrů dálnic. Tranzitní doprava tak ničí zdraví a nervy obyvatel města a obcí, přetížené silnice se rychle poškozují.
 
„Úplným základem je výstavba dálnic D55, D49, D35. Tyto projekty, stejně jako modernizace I/57 jsou stále spíše jen na papíře. Někde chybí financování, na jiných místech zase uspěli se svými požadavky ekologičtí aktivisté,“ říká Michal Dvouletý s tím, že vybudovaná dopravní infrastruktura navíc zajistí, nové investory a lepší podmínky pro podnikání, které vytvoří nová a lépe placená pracovní místa. „Přinese také turisty, kteří zde budou přijíždět častěji a na další dobu a utratí zde více peněz, za které se pak vybudují nové služby a turistické cíle, které budou sloužit také místním lidem,“ vysvětluje.
 
 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Lumír Aschenbrenner byl položen dotaz

Green Deal

Je nějaká šance, že to zelené šílenství skončí? Vždyť pokud budeme jediný, kdo mu podlehne, tak planetu to nezachrání a nás to žene jen do zkázy. Nebo myslíte, že nám lidem přinese něco dobrého? Co? Už takhle je naše ekonomika dost nekonkurence schopná – to je jen samé omezení, nařízení a byrokracie...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rajchl (PRO): Cílem Green Dealu je všeobecná chudoba

8:04 Rajchl (PRO): Cílem Green Dealu je všeobecná chudoba

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke Green Dealu.