„ČTÚ tímto také potvrzuje, že žádná nová konkurenční firma, která by snížila předražené ceny za mobilní volání, stále nevznikla. Bohužel pro české zákazníky,“ říká poslanec Jan Husák (TOP 09), který vede v Poslanecké sněmovně podvýbor pro elektronické komunikace a ICT.
Spor o označení „virtuální operátor“ vznikl předminulý týden, kdy poslanec Jan Husák označil kampaň BleskMobilu za klamavou. Šéf sněmovního podvýboru pro elektronické komunikace a ICT tehdy uvedl, že jde o pouhý marketingový tah stávajícího velkého operátora: „BleskMobil není ani první, ani levný, ani virtuální operátor v Česku. Firma Telefónica chtěla zákazníkům namluvit, že je tu nová konkurence, ale propaguje pouze svého přeprodejce.“ Už od roku 2010 na obdobném principu a zcela transparentně spolupracoval Vodafone se společností Makro poskytující mobilní služby pod názvem Mphone. Snížení cen volání o polovinu, které BleskMobil avizuje, proto není ani žádnou cenovou revolucí, ale jen celoevropským standardem.
„Propříště bych uvítal, kdyby ČTÚ aktivně pomáhal zákazníkovi objasňovat nekalé praktiky mobilních operátorů a nenechal informace ukryty jen v monitorovacích zprávách. Ochrana spotřebitele by měla být jednou z hlavních priorit úřadu. Budu věřit tomu, že šlo pouze o laxní přístup, nikoli záměr,“ okomentoval Jan Husák na současnou nečinnost ČTÚ a nedostatečnou ochranu spotřebitelů.
Měsíční monitorovací zpráva č. 1/2012 Českého telekomunikačního úřadu:
http://www.ctu.cz/cs/download/monitorovaci_zpravy/monitorovaci_zprava_01-2012_leden.pdf

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: TOP 09