Předseda výboru je ze Zákona o jednacím řádu povinen svolat zasedání výboru, požádá-li o to dvě pětiny členů bezpečnostního výboru. V tomto případě jich bylo osm ze tří politických stran, tedy dokonce celé tři pětiny členů bezpečnostního výboru.
Mě samotného k podpisu žádosti o svolání mimořádného zasedání bezpečnostního výboru vedla nečinnost ministra Pospíšila po ostré výměně názorů mezi oběma stupni státního zastupitelství. Tématika státního zastupitelství, které je součástí moci výkonné, patří na parlamentní půdu, kdy Parlament ČR má jako zákonodárná síla, svou neoddiskutovatelnou kontrolní roli.
Nepovažuji za vhodné dopředu jednání výboru komentovat, neboť téma je již dnes zbytečně hystericky medializováno. Znovu opakuji, že bezpečnostní výbor zajímá zákonnost mimořádné prověrky, ne konkrétní obsah toho, co bylo prověřováno. Na zasedání budeme řešit zákonnost provedené prověrky. Jde nám totiž o princip, o dodržování nebo nedodržování zákonnosti v celém systému státního zastupitelství.
Pan ministr spravedlnosti, který byl pozván jako první, nese za fungování státního zastupitelství plnou politickou odpovědnost a má patrně obavu, že na výboru bude poprvé diskutována jako neřešení některých zjevných problémů a neduhů, jimiž dnešní státní zastupitelství trpí.
Radek John, předseda výboru pro bezpečnost PS P ČR
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Veciverejne.cz