„Za požadavkem některých taxikářů na stanovení minimální ceny je snaha eliminovat konkurenci, která jezdí levněji. Fakticky by tím došlo k omezení volné soutěže, kde cena patří mezi jednu z hlavních konkurenčních výhod. Tento požadavek je tak pro nás jako liberální stranu ideově nepřípustný,“ říká k požadavkům některých taxikářů Lukáš Manhart, radní hl. m. Prahy pro legislativu.
V současné chvíli Hlavní město Praha stanovuje pouze maximální cenu, která je rovna 28 Kč / 1 km. Dále pražský magistrát upravuje podmínky pro standardy pouze těch vozidel, jež využívají zhruba 300 stanovišť taxi.
„Záleží vždy na zákazníkovi. Pokud chce jezdit limuzínou, musí logicky připlatit proti zákazníkovi, kterému stačí k převozu Škoda Felicie. Pokud je po takových službách za nižší ceny poptávka, tak ji chceme vyhovět. Nechceme lidem diktovat, jakým taxi smí jezdit,“ uzavírá Manhart.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Magistrát hl.m. Prahy