Jenže ministerští úředníci vidí pouze ekonomické hledisko, a tak přišel na světlo světa návrh, aby školy nebyly financované podle počtu žáků, ale podle zaplněnosti tříd.
Z pohledu pražské kanceláře může tato myšlenka znít logicky. Jenže logiku postrádá. V malých obcích je škola nejen vzdělávací institucí, ale i centrem kultury. Plní tedy nezastupitelnou funkci, tu ale lze těžko vyčíslit penězi. Všechny děti by měly mít rovný přístup ke vzdělání. Ale jestliže škola bude mít méně peněz a obci nezbudou prostředky na její dofinancování, bude muset svou malou školičku zrušit a o rovných příležitostech si mohou lidé jenom nechat zdát.
Změny ve středním školství by měly reflektovat trh práce. Každý, kdo potřeboval kvalitního řemeslníka, ví, o čem mluvím. Vědí to i firmy, které se snaží se školami navazovat spolupráci, aby měly dostatek skutečně kvalifikovaných odborníků. Struktura středního školství neodpovídá požadavkům praxe. Kraje živí poloprázdné střední školy a ty zase často produkují nezaměstnané. Nejsem si ale jistý, že ministerstvo školství dokáže rozlišit, co skutečně lidé – ať už žáci, studenti nebo zaměstnavatelé - v regionech potřebují.
Jaroslav Masopust, předseda KV SPOZ Liberecký kraj
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Spoz.cz