Liberecký kraj s návrhem Ministerstva dopravy zařadit některé úseky silnic I. tříd do vyšší kategorie víceméně vítá. Pro kraj by to znamenalo následující:
Zvýšení max. rychlosti na I/35 v úseku Liberec – Chrastava z 90 na 110 km/h, tam už dnes s ohledem na 4-pruh málokdo „devadesátku“ dodržuje, všechna křížení jsou mimoúrovňová a tak by zvýšení nemělo představovat riziko pro bezpečnost provozu.
Snížení max. rychlosti na I/35 v úseku Liberec, Doubí – Turnov ze 130 na 110 km/h, tam to lze s ohledem na bezpečnost provozu akceptovat, už dnes je tam na některých úsecích omezení na 110 nebo 90 km/h (kolem křižovatky Rádelský mlýn, Paceřický kopec z liberecké strany), neboť stavební parametry max. rychlost 130 km/h v těchto místech neumožňují
Výhledově by se pak max. rychlost 110 km/h mohla objevit i v úsecích Chrastava – Hrádek n. N. – st. hranice (po dokončení přeložky I/35), Chrastava – Nový Bor – hranice kraje (vybrané úseky I/13), Nový Bor – Česká Lípa – Jestřebí (vybrané úseky I/9), Jestřebí – Doksy – hranice kraje (vybrané úseky I/38) a Liberec – Kunratice – Jablonec (přeložka I/14, do Kunratic hotová ve 4-pruhovém uspořádání)
Max. rychlost 110 km/h by podle toho platila i pro nově plánovanou rychlostní silnici z Turnova na Jičín (dlouhodobě diskutovanou R35).
Současně si ale myslím, že zde existuje určité riziko zpoplatnění nových úseků s vyšší rychlostí, s tímto nemohu souhlasit, zpoplatnění by přineslo následný přesun části dopravní zátěže na silnice nižších tříd, což je nežádoucí.
Martin Sepp, náměstek hejtmana LK pro dopravu (ČSSD)
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD