Zelení žádají primátora Svobodu: Chraňte zdraví Pražanů, vyhlašte nad Prahou nízkoemisní zónu

14.02.2012 22:13 | Zprávy

Pražští zelení vyzývají pražskou koalici, aby zahájila přípravu vyhlášení nízkoemisní zóny nad Prahou, která už příští zimu může regulovat jeden z hlavních zdrojů smogu - automobilovou dopravu.

Zelení žádají primátora Svobodu: Chraňte zdraví Pražanů, vyhlašte nad Prahou nízkoemisní zónu
Foto: zeleni.cz
Popisek: Logo Strany zelených

Zóna vytlačí z širšího centra "špinavé" automobily nesplňující přísnou emisní normu a přispěje tak k pročištění zdraví nebezpečného pražského ovzduší.

"Hlavním viníkem znečištění je masový automobilismus. Zdraví všech obyvatel Prahy však stojí nad právem jednotlivců projíždět automobilem přes centrum města. Je nutné schválit v zastupitelstvu vyhlášení nízkoemisní zóny nad Prahou, která už příští zimu zakáže vjezd autům, která nebudou splňovat přísné limity obsahu škodlivin ve výfukových plynech. Město v minulém volebním období zaplatilo studii, z které vyplývá, že logická regulační jednotka je Pražská památková rezervace. Má totiž omezený počet vjezdů a díky Plánu péče PPR lze vjezd do ní snadno regulovat. Památková ochrana je tady totiž nadřazena obecným zákonům," tvrdí předseda pražských zelených Petr Štěpánek.

"Pražští zelení opakovaně vyzývají primátora Bohuslava Svobodu, náměstka pro dopravu Noska a radního pro životní prostředí Lohynského (všichni ODS), aby přikročili k okamžitému řešení katastrofálního stavu pražského ovzduší. V situaci, jaká je dnes, je třeba omezit vjezd osobních automobilů do města a regulovat nákladní dopravu jen na nejnutnější zásobování. V širokém centru Prahy je nutné po vzoru německých měst vyhlásit nízkoemisní zónu a nepřipustit, aby špinavé spalovací motory ničily zdraví obyvatel metropole," říká Petr Vilgus, člen vedení pražských zelených a zastupitel v extrémně znečištěné Praze 8.

"Zelení nabízejí (nejen) pražským politikům recept pro zdravější vzduch. Jde o jednoduchá a logická pravidla, která úspěšně fungují ve vyspělejší části Evropy: 1. omezení vjezdu do centra měst pomocí mýta nebo kombinací parkovací zóny a rychlostní zóny Tempo 30, 2. nízkoemisní zóny regulující vjezd "špinavých aut", 3. razantní podpora veřejné dopravy včetně železnice, 4. nákladní doprava na koleje, 5. stromy v ulicích i krajině, 6. obnovitelné zdroje a energetické úspory a 7. přísnost na průmyslové znečišťovatele," dodává zelený zastupitel Petr Štěpánek.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zeleni.cz

Jana Maláčová byl položen dotaz

Předsedkyně

Proč myslíte, že zrovna vy můžete stranu dostat zpět do sněmovny, když jste byla u toho, když z ní vypadla? A věříte si v příštích volbách? Podle všeho jste zatím bez šance na návrat. Není to paradox, když máte takovou příležitost, protože jen minimum lidí je spokojených s tím, jak se jim daří?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

18:33 Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

Komentář poslance SPD po sněmovní konferenci vědců, která zpochybnila teze o globálním oteplování zp…