O čem svědčí změny ve vládě, které chystá premiér Andrej Babiš?
Bezesporu jednak o dodání, jak se říká, nové energie, určité šťávy do vládního motoru. Samozřejmě se hraje o to, aby si energičnost a razantnost udržel Andrej Babiš, aby se ukázalo, že jako premiér umí rázně vstoupit tam, kde se věci zadrhávají, a konat. Má to psychologicko-marketingové důvody a s tím souvisí čistý marketingový důvod, který je velmi zásadní z pohledu politického řemesla, že hledá ministry, kteří budou mnohem komunikativnější, budou svoji práci vysvětlovat srozumitelně, a kteří zase posílí dynamiku celé vlády.
Andrej Babiš nepotřebuje, aby každý ministr byl malým Babišem, to mimochodem nepotřebuje ani jeho kolega Hamáček, protože tato vláda je opravdu líná. Je postavená, jako by v ní de facto byli úředničtí ministři a pouze dva politici, a to Babiš a Hamáček. Teď to začíná rozbíjet Jana Maláčová, ale to je v uvozovkách záležitost Hamáčka. Andrej Babiš zkrátka chce alespoň tvůrčí tvář, která témata, pro něž se rozhodne, komunikuje průběžně, razantně a klidně.
Aby nedocházelo k situacím, které se často stávaly zejména Danu Ťokovi, kdy se něco odehrálo a on komunikoval se zpožděním několika dní nebo z ministerstva od stolu. To nefunguje dobře, lidi to dráždí, svazuje to ruce Andreji Babišovi a jeho komunikační politice jeho vlády a hnutí ANO.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zuzana Koulová