„Byl to špatný ministr.“ Loďař Skalický vzpomíná na Stanjuru. Jenže teď to možná bude horší

28.06.2022 11:19 | Rozhovor

Politici se dostanou do fáze, kdy je to nicnedělání začne poškozovat. Ten neudržitelný nerozvoj jim začne křížit plány a ambice. To už možná bude pozdě. Takhle hovoří bývalý šéf Ředitelství vodních cest, zástupce Českých loděnic a předák vodní dopravy Jan Skalický. Podle něj je plavební stupeň Děčín ukázkou, jak se v této zemi blokuje dobrý projekt, a vodní koridor Dunaj–Odra–Labe (DOL) toho, jak se vůbec nevyužívá potenciál vodní cesty.

„Byl to špatný ministr.“ Loďař Skalický vzpomíná na Stanjuru. Jenže teď to možná bude horší
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zástupce Českých loděnic Jan Skalický

Jak moc je vláda Petra Fialy vstřícná vůči českým podnikatelům?

Mým oborem je vodní doprava. Když se to budu snažit hodnotit skrze něj a hodnotit stav, ve kterém se nacházíme, tak vláda vůbec nereaguje na podněty, které dostává zvenku. Dáváme jí informace a ne tak, že bychom se chovali jako nátlakoví soukromí lobbisté, ale děláme to v rámci mnoha oficiálních organizací. Třeba sekce vodní dopravy Svazu průmyslu a dopravy České republiky. Neexistuje oficiální a státem podporovaná cesta, kterou bychom neměli prošláplou.

S většinou politiků se znám osobně a pravidelně je zvu k nám do loděnice. Jak ministr dopravy Martin Kupka, tak i zástupci STAN, u nás už byli. Srozumitelné informace mají. Dostávají od nás i administrativní podněty. Zpracováváme tabulky úkolů malé, velké, hotelové plavby, protože typů plaveb je u nás šest. Každá má ostatně trochu jiné potřeby. V případě covidu osobní plavba nefungovala vůbec, ale náklad plout mohl. V případě splavnosti je pro velkou plavbu Labe sto dvacet dní v roce nesplavné, ale pro tu malou to je jiné, jenže té zase vadí, že se přes propustě proplavuje jen do tří hodin.

A správce, což je vláda, by měl za peníze daňových poplatníků toto prostředí zlepšovat. Měl by reagovat. Třeba říct, je sucho, takže musíme opravdu už vybudovat hlavní stupeň Děčín anebo budeme mít přes vodu republiku uzavřenou a nic k nám nedopluje. Každý rok přibude do registru malých plavidel 1700 plavidel, takže je třeba vybudovat další přístaviště, čekací stání před plavebními komorami, a tak dále.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Rychetský

Evropská unie prosazuje šmírování vaší soukromé komunikace přes mobil

Je to pravda? Aspoň to tvrdí Okamura. A jestli ano, nemyslíte, že je to dost přes čáru? A kdo jako přesně by měl podle EU mít právo číst soukromou korespondenci? A to jako kohokoliv, jen tak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zničili průmysl. Vědomě. Šichtařová má jasno v tom, proč evropská auta nefrčí

17:55 Zničili průmysl. Vědomě. Šichtařová má jasno v tom, proč evropská auta nefrčí

INVENTURA MARKÉTY ŠICHTAŘOVÉ: V Česku se v prvním kvartálu vyrobilo méně aut než minulý rok, výroba …