Už po jedenácté běží v Česku kampaň Suchej únor. Jejím cílem je osvěta kolem konzumace alkoholu. Organizátoři kampaně tvrdí, že se do akce v uplynulých letech zapojila asi desetina dospělé populace České republiky, tj. 700 tisíc lidí. Průzkumy ukazují, že letos se plánuje zapojit dokonce až pětina.
Ekonom Lukáš Kovanda uvedl, že v důsledku kampaně Suchej únor přijdou letos prodejci alkoholu až o 750 milionů korun.
„Paralelně probíhají tyto kampaně různě po světě, ve Velké Británii, Kanadě nebo Austrálii. Český Sucháč je ale společně s Dry January nejstarší, obě iniciativy vznikly ve stejný rok,“ říká pro ParlamentníListy.cz Petr Freimann, ředitel české kampaně. Suchej únor je podle něj dobrá příležitost, jak si lidé mohou ověřit svůj vztah s alkoholem: „Nabízíme informace a komunitu lidí, kteří tuto výzvu berou jako každoroční očistu, prověrku, nebo i záchrannou brzdu, když cítí, že by mohli ve vztahu s alkoholem tahat za kratší konec,“ popisuje Freimann.
Sebevražda, bulimie a Liga otevřených mužů

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Andrea Novotná