Bezbřehé brutální násilí, které bude stát mnoho životů. Čím později budeme řešit problém politického islámu, tím méně humanistické to řešení bude. Expert varuje

15.05.2018 4:42 | Zprávy

ROZHOVOR „Evropa se musí rozhodnout, zda chce zůstat evropskou, nebo se chce stát islámskou. Máme už jenom deset či dvacet let na změnu trendu, pak už bude pozdě. Pak naši civilizaci, tak jak se již historicky mnohokrát stalo, čeká bezbřehé násilí, které bude stát život mnoho muslimů i nemuslimů. Připadá mi bezcitné čekat na takovou dobu a takovéto řešení, které by přišlo od těch samých politiků, kteří se dnes politickému islámu nechtějí věnovat a jeho nebezpečí bagatelizují. Přitom se dnes dá situace vyřešit vzděláváním lidí o politickém islámu,“ říká viceprezident Centra pro studium politického islámu Milan Podlipný. Toto centrum založil Bill Warner.

Bezbřehé brutální násilí, které bude stát mnoho životů. Čím později budeme řešit problém politického islámu, tím méně humanistické to řešení bude. Expert varuje
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Centrum pro studium politického islámu vychází z ilegality. V Praze se konala uzavřená debata Benjamina Kurase a Billa Warnera s pozvanými. ParlamentníListy.cz byly mezi nimi

Vy se zabýváte takzvaným „politickým islámem“. Vyšla o tom i knížka Billa Warnera Právo šaría pro nemuslimy. Tento termín „politický islám“ používá Mirek Topolánek, poslankyně Jana Černochová či nově i rakouská vláda ve svém vládním prohlášení. Takže, jak si máme tento termín vysvětlit? Znamená to, že islám jako takový je politický a politika je inherentní součástí islámu, nebo existuje i islám, který je nepolitický, který může být mírumilovný?

Pokud jde o Billa Warnera, tak bych připomenul, že nyní máme vydáno již pět jeho knih, ale chtěli bychom přeložit a vydat všechny, takže jich bude celkem 15.

Přímo k vaší otázce. Politický islám je konstrukt, protože téma „politický islám“ z pohledu muslima neexistuje, pro muslima je islám jednou a nedělitelnou věcí. Z pohledu nemuslima si můžeme s islámem v teorii dělat, co chceme, protože k tomu nás opravňuje svoboda bádání v naší civilizaci a kritické myšlení. Kdyby někdo chtěl, tak islám může rozdělit na osm částí a pojmenovat je podle barev.

Pokud jde o politický islám, tak tento koncept definoval Bill. Napadlo ho to, když si četl základní islámské texty (korán – slova Alláha, síru – životopis proroka Mohameda a hadísy – jeho tradice), a zjistil v nich, že oproti jiným náboženstvím, většina nepojednává o tom, jak být dobrým či lepším muslimem, ale pojednává o vztahu muslimů k nemuslimům, tedy o tom, jak se islám staví k nemuslimům. Spočítal, že 51 procent celkového textu se zabývá nemuslimy. Naše civilizace o tom však ví velmi málo a oněch 51 procent nikdy kriticky nezkoumala. Existují knihy, které se tomuto tématu věnují, ale pokud jde o kvantifikaci, tu nikdo neprovedl. Těchto 51 procent nazval Bill „politickým islámem“.

Proč to takto vydělil?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Lukáš Petřík

Green Deal je třeba když ne odmítnout, tak od základů, radikálně změnit.

Souhlasím s vámi, ale pak nechápu, proč jste kandidovali s někým, kdo GD hájí, jako je třeba Niedermayer? A ještě k tomu, co jste napsal. Je vůbec možné Green Deal FAKTICKY odmítnout? Protože já nemám dojem, že by ho většina politiků v EU chtěla radikálně změnit, ostatně, co proto udělala ODS - vaši...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bolestivé, ale je třeba to říct. Jozef Banáš o kořenech války na Ukrajině a Trumpovi

4:40 Bolestivé, ale je třeba to říct. Jozef Banáš o kořenech války na Ukrajině a Trumpovi

Chápu, proč se o původu války na Ukrajině nesmí mluvit, říká pro ParlamentníListy.cz slovenský spiso…