Jak si vysvětlujete fakt, že se vláda Petra Fialy nakonec rozhodla pro snížení spotřební daně u pohonných hmot, což původně radikálně odmítala?
Osobně jsem zmiňoval tuto možnost již v polovině března letošního roku. V rozhovoru, který vyšel v ParlamentníchListech.cz, jsem poukazoval, že nejjednodušším řešením pro vládu je snížení spotřební daně z benzínu a nafty. Je to administrativní opatření, které se dá aplikovat velmi rychle a dá se velmi dobře kontrolovat i ze strany státních institucí. Fakt, že se k tomu vláda premiéra Fialy nakonec rozhodla, připisuji vzrůstající nespokojenosti občanů České republiky, kteří neviděli žádná protiopatření na rostoucí inflaci, která k nám byla částečně „dovezena“ z EU kvůli očekáváním dopadů Green Dealu a samozřejmě kvůli válce, která probíhá v současné době na Ukrajině.
Spotřební daň se sníží o 1,50 Kč za litr. Je to podle vás dostačující? Odrazí se podle vás toto snížení vůbec na koncové ceně pro motoristy?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný