Pane inženýre, hned na začátku se podívejme na vládní novinku, takzvaný „Deštník proti drahotě“. Co na něj říkáte? Je to pro lidi podle vás reálná pomoc?
Myslím si, že je to spíš marketingový tah. Uvidíme, jak to bude fungovat. Ale zatím mi to nepřipadá, že by to bylo něco jiného než vytírání očí.
Ve svém blogu jste se rozepsal o chaosu v pražských ulicích. Prozraďte prosím pro čtenáře PL, co konkrétně máte na mysli a kdo je za to podle vás zodpovědný?
Zodpovědná je pražská městská rada vedená primátorem Hřibem. Ta není schopná připravit nějakou větší investiční akci. Praha je flikovaná, ze všech stran jsou omezení, objížďky. Myslím, že minimálně v okruhu pěti kilometrů kolem Barrandovského mostu se měl magistrát postarat o to, aby zde neprobíhaly už žádné další rekonstrukce. Vše mělo být vyřešeno před zahájením oprav Barrandovského mostu. Já v okruhu těch pěti kilometrů bydlím. V Chuchli je železniční přejezd v rekonstrukci. To dělají České dráhy, ale samozřejmě že na to by mohl mít vliv také magistrát. Proč se to neprovedlo o šest týdnů dříve? Nad Velkou Chuchlí, ve Slivenci, je rekonstrukce vozovky, kde musí řidiči objíždět vilkovou čtvrtí. Ti, co tam bydlí, jsou určitě moc „rádi“. A v centru Radotína je také rekonstrukce vozovek, takže se tam tvoří dopravní špunty.
Vzpomínám si na povodeň v roce 2002, kdy mnoho z nás objevilo význam Zbraslavského mostu pro spojení mezi západem a východem Čech přes Vltavu. I tento most by mohl zmírnit nápor na ten Barrandovský, pokud by ovšem nebyla uzavřena silnice spojující v úseku asi 4 km Zbraslav od úpatí tamního mostu až po Dolní Břežany. Určitá část automobilů by zkrátka využila tento sjezd, který by je přiblížil k vnějšímu městskému okruhu. To teď tedy ale nejde.
Takže to je zmatek nad zmatek, nikdo to nekoordinuje. Pamatuji si, když jsem byl členem pražské městské rady, tak jsme nad tím sedívali, kontrolovali jsme, jestli není omezený provoz ve dvou souběžných komunikacích. Tady si s tím nikdo neláme hlavu. Prostě, ať si to lidé pak řeší sami.
Myslíte si, že přijde od voličů v komunálních volbách na tento vámi popisovaný chaos rázná odpověď?
Myslím, že to prakticky zničí pirátskou stranu v Praze. Protože primátor Hřib projevil opravdu kolosální neschopnost. No ale bude to takový ten beránek boží, který snímá hříchy tohoto světa. Stejnou zodpovědnost za to, že se vlastně žádné ty investiční akce, žádné mosty, žádné desetitisíce bytů, nerealizovaly tak, jak se slibovalo, mají i ty další strany, co byly v radě. Horko těžko se dala dohromady projektová dokumentace a snad i stavební povolení pro výstavbu části trasy metra D. Ale jak říkám, jenom části. Pokud jde o dokončení vnitřního městského okruhu, tak to mi dopravní odborníci říkají, že k tomu přistoupí Praha tak nejdříve za deset let.
Nebýt významných soukromých investic, které ale samozřejmě nejdou do městské infrastruktury, tak by Praha za těmi městy, jako je Vídeň, Mnichov nebo třeba Berlín, zaostávala ještě výrazněji. Alespoň ty soukromé investice jsou tady docela významné, je vidět nějaká výstavba. Ale město toho prostě není schopno.
Podívejme se na situaci kolem uprchlíků v Praze. Co říkáte na to, jak to vypadá na Hlavním nádraží?
To je dokonalý Sherwood! To je opravdu něco, co se nepovedlo. Je to důsledek nekoordinované a řekl bych přespříliš velkorysé vítačské politiky. Tyto věci už mohly být řešené na hranicích. Jestli má někdo třeba dvojí občanství, jestli má maďarské, no tak tady nemá co dělat. Někteří naši politici a beletristé v novinách rádi uvažují o tom, jak získáme desetitisíce nebo statisíce nových pracovních sil, mladých lidí, Ukrajinců. Ale ono to spíš vypadá, že získáme stovky Romů, se kterými si nikdo neví rady ani na Ukrajině, ani v Maďarsku, a tím méně u nás.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: David Hora