Fiasko! Na Ťokově ministerstvu jsou na bodě nula. Laudát se rozčiluje kvůli tendru na provozovatele mýtného

03.11.2015 17:35 | Zprávy

ROZHOVOR Hnutí ANO má Ministerstvo dopravy dva roky a je v bodě nula. Stát se nemůže chovat jako podnikatel, na to už dojela spousta zastupitelů i řada významných osobností komunální politiky. Ministerstvo není schopno vypsat tendr na mýtné, to svědčí o jeho odborném kolapsu, tvrdí poslanec za TOP 09 František Laudát. V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz řekl, že se situace s mýtným blíží do podobného stavu, jako když se lidé snažili zachránit Open kartu a nyní jsou u soudu.

Fiasko! Na Ťokově ministerstvu jsou na bodě nula. Laudát se rozčiluje kvůli tendru na provozovatele mýtného
Foto: Hans Štembera
Popisek: František Laudát

Ministr dopravy Dan Ťok řekl, že ještě letos bude připravena soutěž na provozovatele systému pro výběr mýtného. Pokud toto ministerstvo nestihne, může to vyřešit dodatkem se současným poskytovatelem – firmou Kapsch. Považujete to za dobré řešení?

V zásadě teď v rychlosti půjde jen o špatná řešení. Zřejmě jde o kopii výroku před týdnem na Primě. Každopádně to, jak se chová předchozí a současný ministr ohledně mýtného po roce dva tisíce šestnáct, je fiasko. Hnutí ANO má tento resort téměř dva roky a jsou v bodě nula.

Stát by údajně přišel o dvacet pět milionů korun za den, kdyby nevybíral mýtné kvůli zpoždění soutěže. Je tedy dobré řešení risknout to s tím, že maximální pokuta při soutěži činí 52 milionů korun a tato částka se v mýtném vrátí během dvou dnů?

Já myslím, že ne. Jsou to státní finance a má se postupovat podle zákona. Aktéři se vystavují tomu, že přijde protikorupční orgán s obviněním nebo někdo jiný s obviněním za způsobenou škodu. Stát se nemůže chovat jako podnikatel, na to už dojela spousta zastupitelů i řada významných osobností komunální politiky. Už dříve jsme vedli na toto téma jednání a s každým dalším jednáním to bylo horší. Upozorňovali jsme na problém s mýtným. I vzhledem k časové prodlevě při soutěži, například pokud se nějaký uchazeč odvolá, tak by ministerstvo mělo stejně soutěž vypsat. Až pak na nezbytně nutnou dobu prodloužit smlouvu s firmou Kapsch. Stávající firma by měla jen překlenout kritickou dobu. Velice složité je to v tom, že stát neovládá řídící systém výběru mýtného – to byly nešťastné kroky v roce dva tisíce čtyři a dva tisíce pět. My chceme, aby nám někdo pořizoval data projíždějících kamionů na dálniční síti – a Ťok si na tohle založil firmu. Je to jeden zmatený krok za druhým.

Babiš prohlásil, že není důvod ministra Ťoka kvůli nynějšímu šibeničnímu termínu odvolávat. Měl by ministr dopravy podle vás nést zodpovědnost?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zuzana Koulová

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

EU

Nemyslíte, že EU zase dokazuje, jak je neschopná, když se má vyřešit nějaký problém? Bylo tomu tak u migrace, covidu, ale teď třeba i v případě války na Ukrajině. To opravdu dokáže mír vyjednat až Trump, který to navíc dělá bez součinnosti s EU? Ano, něco nám nařizovat a komplikovat tak většinou lid...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nevyjde se 130 tisíci? Výrok Šípové je nehorázný, říká Šichtařová

18:06 Nevyjde se 130 tisíci? Výrok Šípové je nehorázný, říká Šichtařová

INVENTURA MARKÉTY ŠICHTAŘOVÉ 130 tisíc je královský plat, a to nejen pro rodinu s pěti dětmi, ale do…