Před pár dny ministr Plaga prohlásil, že všichni žáci se do škol určitě nevrátí. Co říkáte na tento stav českého školství?
České školy zažívají svoji nejhorší kapitolu za poslední desítky let. To, že stát upírá dětem možnost chodit do školy, je opravdu tragické a smutné.
Jsme evropskou zemí, která má nejdéle zavřené školy. Z úst naší vlády neustále slýcháme, že jsou pro ně naše školy prioritou, já si ale myslím, že kdyby byly skutečně prioritou, situace vypadá naprosto jinak. Mnoho rodičů také nesouhlasí s tím, aby jejich dítě bylo dvakrát týdně testováno, a ještě mají povinnost nosit respirátor či roušku.
Upřímně, nedivím se jim, a to ani trochu. Pro malé děti toto může znamenat takový stres, který může skončit i strachem ze školy a traumatem.
Stát měl zařídit takové testy, které by děti vůbec nestresovaly, mám tím na mysli testy ze slin, nebo povolit samotestování doma u svých rodičů.
Mnoho firem testy ze slin také používá a nevidím důvod, proč by je nemohly používat i školy.
Já osobně jsem toho názoru, že by se děti měly vrátit do škol bez podmínek. Souhlasím s dodržováním hygienických pravidel, ale to, jak vláda dnes nastolila podmínky pro návrat dětí do škol, je pro rodiče i žáky velice odrazující. A co teprve rotační výuka? Naprostý nesmysl, který může vymyslet pouze někdo, kdo nikdy neučil, a tudíž neví, jak běžná výuka funguje.
Pokud se skutečně stane, že žáci budou ve školách jen minimální část letošního roku, jak by se to podle vás mělo řešit? Hovoří se dokonce o opakování celého školního roku pro některé žáky...
Tohle je opravdu k zamyšlení. Stále však pevně věřím, že vláda začne konečně normálně přemýšlet a vrátí děti do škol. Vždyť žák druhého stupně a středoškolák už ani neví, jak vypadá školní lavice?
Do škol se musí vrátit všichni žáci, nejen děti z prvního stupně, ale také druhý stupeň a střední školy, na které se zapomíná.
Pan Plaga mi také sdělil, že ten, kdo se např. na střední odborné škole nebude cítit „dosti vyučen“, může se sám rozhodnout, zda ročník zopakuje. Velice směšný a zároveň smutný přístup. Firmy fungují, proč by stejně nemohly fungovat školy? Jak se má např. elektrikář naučit pracovat s elektřinou, když ji poslední rok vidí pouze v učebnicích?
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo