Prezidentské volby nás v prvním kole čekají už za týden. Přesto se moc nezdá, že by kampaň nějak výrazně hýbala českou společností, před pěti lety prakticky jiné téma nebylo, nyní naopak. Čím to je?
Lidé jsou přesyceni politikou. A kandidáti, s výjimkou Miloše Zemana, neumí kampaň dělat. Nemají na čem stavět, nemají jak a čím lidi oslovovat. Oni by chtěli být elitou, ale nejsou. Zeman nechce být elitou, a proto ví, jak s lidmi mluvit. O čem. Vyzkoušel si to při minulých volbách, kdy zavzpomínal na jízdy Zemáku. A využil příležitosti, aby navštívil všechny regiony. Z politiků byl jediný. Nezapomeňme též, že jsme těsně po podzimních volbách, kdy kampaň, zejména v médiích a na sociálních sítích, byla velmi nevybíravá. A prakticky se vedla proti pozdějšímu vítězi voleb. Mimo jiné i kvůli podpoře prezidenta. Lidé si své názory evidentně nechávají, poučeni léty normalizace, pro sebe. Většina je dávno rozhodnuta – zda bude volit Miloše Zemana, nebo ne. Koho volit v případě, že Miloše ne, toť otázka pouze pro sázkové kanceláře. V přímé volbě pořadí trpaslíků nehraje roli. Vy si pamatujete jejich jména?
Trpaslíků od Sněhurky?
No, tak ty jsem zrovna nemyslela (směje se).
A je dobře, že výrazná kampaň, která by strhla celospolečenskou lavinu, vlastně žádná není? Komu to případně může uškodit?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka