Jak se český sexuolog dívá na útoky muslimských mužů, ke kterým došlo během silvestrovských nocí v Kolíně nad Rýnem, Hamburku, Frankfurtu a Stuttgartu?
Já si myslím, že tam není co řešit a že vysvětlení je nasnadě. Oni totiž všichni ti útočníci pocházejí ze zemí, kde funguje mnohoženství, a nemusíte být zrovna matematický génius, abyste si spočítali, že když má jeden muž třeba tři manželky, tak se pak na dva muže již žádná žena nedostane. Musíme vzít také v úvahu fakt, že ty země, z nichž valná většina útočníků pochází, zavaluje společenský neklid, a jak známo, terorismus má původ zejména v těch zemích, kde funguje mnohoženství. Ženu tam mnohdy navíc čeká i úděl „vyhození se do vzduchu“, takže když to pak ten Alláh mužům „nadělí“ anebo pak eventuálně přelezou drátěné ploty, je logické, že si hledají ženu v jiných městech. Ke všemu si navíc musíte připočíst i fakt, že když takový muž celý život nevidí odhalený ženský obličej a ani vlasy a najednou v hluboké noci vidí ženy s odhalenými obličeji, že je to pak pro něj, jako by viděl ty ženy nahé. Takže je pak úplně logické, že to má za následek sexuální agresi. To je něco podobného, jako když je nějaký člověk vychováván v přísné katolické morálce a souloží pouze v pyžamu a potmě a pak se stane ministerským předsedou a vidí najednou nahou ženskou. Že pak padne i vláda, je úplně logické...
V muslimských zemích prý často má muž před ženou přednost...
Že tam muži mají úplně jiný vztah k ženám, je logické a úplně normální. Je to prostě jiná kultura a s tím se nedá nic dělat. My to ale nemůžeme odsuzovat, jsou holt takoví. Islámské právo hlásá jednoznačnou podřízenost ženy. U soudu vyváží svědectví jednoho muže pouze svědectví dvou žen, v dědickém právu obdrží chlapec dvojnásobek podílu dívky atd. Jak už jsem kdysi někde uvedl – muslimský muž nemá před ženou přednost jen na zemi, ale i v nebeském ráji. Na rozdíl od nebe křesťanského, kde budou věřící hlavně zpívat písně velebící Hospodina, zahrnou muže v muslimském ráji i četné smyslové požitky. Alláhovi příznivci se tam žení s krásnými rajskými pannami nepomíjejících půvabů: s huriskami. A zesnulý muslim může s každou z nich souložit tak často, jak často se ve dnech ramadánu postil, a podle toho, kolik dobrého díla vykonal.
Setkal jste se někdy osobně s tím, že by muslimové preferovali nějaké sexuální praktiky či libůstky?
Jejich pohlavní styk je úplně normální, ale pochopitelně příležitostí v sexu mají celkově méně. A to pak řeší návštěvou nevěstinců. A nějaké libůstky? Podívejte se: sexuální život všech národů je v podstatě stejný! I oni tak mají stejné úchylky, stejné libůstky, stejné zájmy jako Evropané a záleží vše jen na tom, zda se jim dostává příležitostí, nebo ne. Ale že by zrovna půst vedl k nějakým zvláštním libůstkám, tak to ne! Ono spíše jde u těch imigrantů o to, že pokud jsou zvyklí žít v určité kultuře, kde jsou ženy všechny zahalené, takže jim nikdo nevidí ani vlasy a ani obličej, je pak logické, že je žena s odhaleným obličejem provokuje.
Takže když přijedou do Evropy, kde se ženy nezahalují, je to pro ně pak velký problém?
Ano, je to pochopitelné, že žena s odhaleným obličejem pro ně představuje určitou provokaci.
A dá se říci, že je přímo pohoršuje, když žena není zahalená? I takové vysvětlení jsem totiž četla...
Těžko říci, zda je to přímo pohoršuje. Oni jen prostě nejsou zvyklí na naši kulturu. Takže když nejsou u nás ženy zahalené, možná to dokonce i vítají a líbí se jim to. Bodejť by ne!
Když ale evropská žena nechodí zahalená jako u nich doma, nedá se to vysvětlit i tak, že onu „nezahalenou“ považují za ženu „volnějších mravů“?
Ano. Oni si mohou do jisté míry vskutku myslet, že žena, která nemá zahalený obličej, je do jisté míry ženou volnějších mravů, a mohou si tak k ní cokoliv dovolit. Oni si to mohou ale vykládat takto i podvědomě.
Někteří muži z muslimských zemí, kteří přišli loni jako imigranti do Evropy, prý mají až takový pocit nabyté svobody, jako měli Čechoslováci po listopadu 1989. Může to tak být?
Ano, je docela možné, že i tento pocit mají.
Znáte nějaké příběhy českých žen, které konvertovaly k islámu? Slyšela jsem, že ženy, jež si vzaly za muže muslima a pak třeba konvertovaly k jejich víře, zažívají jakési uspokojení, neboť prý předtím neměly jako ženy o sobě příliš vysoké mínění, které se jim ale sňatkem s muslimem údajně rázem změnilo... Lze to i takto chápat?
To je případ od případu, nelze to brát za bernou minci. Ale pochopitelně míšení různých kultur v partnerském vztahu je vždycky problematické a nebezpečné a mnohé ženy to nejsou schopny dlouhodobě akceptovat. Vy ale dobře víte, že mnoho takových partnerských vztahů nekončívá dobře, tedy že ty ženy zase utečou zpátky domů. Nejsou prostě na jinou kulturu nijak připraveny. Jiná kultura je prostě jiná kultura – někdo je ji ochoten vstřebat a přijmout i s konkrétními maličkostmi, ale většina lidí s tím má bohužel problém.
Jak se ženy mají k muslimům chovat, aby předešly nějakému útoku z jejich strany? Dá se jim něco doporučit, byť v obecném slova smyslu?
Nemají chodit v noci ven a mají sedět doma! Já jsem asi člověk staromódního ražení, a proto nevidím nic zábavného v tom, jít o půlnoci ven jásat. Podle mě je logičtější, když se takového nebezpečí žena sama svým chováním vyvaruje.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Olga Böhmová