Svěřil jste se mi, že máte obavy ze skinheadů a ultrapravičáků. Už vás někdo napadl?
No, nebyl to skinhead, ale nějaký fotbalový chuligán. Dnes je násilí všude hodně, ale když se člověk nevyskytuje v noci na kritických místech, jako je třeba nádraží, tak se nemá čeho bát.
Stalo se to kvůli tomu, že se odlišujete od většinové populace? Jsou Češi nábožensky nesnášenliví?
Nosím čepičku, protože se mi to líbí. Zdejší nenávist a závist jsou hodně živené alkoholem. Alkohol je sebevražedný útok vůči vlastní osobě. Jde o oddálenou sebevraždu, na níž jiní vydělávají. Češi holdující alkoholu jsou otroky a já se je snažím čajem osvobozovat z otroctví. Oni samozřejmě nechtějí a tvrdí, že jim je fajn. Zvyk je železná košile. Frustraci ze svého špatného života utápějí v alkoholu a nakonec hledají chyby na jiných.
Vždycky, když se tady slaví, tak se vytáhne pivko a špatné pocity se vytěsní. Nikam to nevede. Člověk kyne a je nemocný. Otrávené jsou tělo, ale i duch, až do té pověstné blbé nálady. Ostatně psal o tom i Masaryk. Údaj z loňských novin mě úplně šokoval. Prý za rok 2015 bylo 133 000 přímých obětí alkoholu. To je přeci strašné.
FILIPA KAPRÁLA JSME PŘEDSTAVILI JIŽ ZDE
Co vám lidé říkají, když vezmete „čajový výčep“, rozléváte čaj a agitujete proti pivu, vínu, kořalce v zemi dobrého vojáka Švejka?
Je to alternativa. Na Švejkovi je skvělá jeho dobromyslnost, ale horší je jeho alkoholismus. To jsou dvě různé věci. Dobrý voják Švejk kdyby nepil alkohol, tak by možná byl malinko hubenější, ale třeba byl byl stejně vtipný. Vymlouvat se na Švejka, když vycházejí na osobu včetně novorozenců v průměru tři piva denně, není namístě. Žijeme v Alkoholistánu či Pivostánu.
Lidé si jen udržují hladinku. Tady nedávno kontrolovali řidiče autobusů a u šesti naměřili víc než promile. Museli tam autobus nechat a vyjely za ně náhradní spoje. Tvrdili, že je to zbytkáč.
Tvrdíte, že jste masarykovec, feminista a muslim. Mně to moc nejde dohromady. Vysvětlete mi to...
Jde o islám po česku. Když se zakutáme dost hluboko do historie, tak mistr Jan z Husi, přestože měl taky pneumatiku z piva, znal Korán. Jeho učitel Jan Viklef také a bylo jim to k užitku. Ostatně podle mě byly jejich myšlenky přímo inspirovány islámem. Evropa na tom byla špatně, ale na jihu Španělska v Andalusii panovalo za vlády muslimů vrcholné období kulturního rozmachu.
Proč je nicméně islámský svět už dlouho v takovém vzdělanostním úpadku?
Pokrok islámu nebyl ziskuchtivý, ale sloužil všem. Od rozvratu Andalusie, kdy byl na špici, to s ním bylo špatné. Západ se zmocnil vědění muslimů, které obrátil proti nim a zadupal je do země, načež z nich udělal barbary a tmáře. Šlo o nefér hru. Západ vždy používal hrubou sílu a panoval světu. Nyní dochází k jeho ústupu z mocenských pozic a svět se stává mnohapolárním.
Islám nikdy nepoužíval hrubou sílu, když se šířil z Arabského poloostrova?
Například rozšíření islámu v Indonésii žádné násilnosti neprovázely.
Nicméně mapa rošíření islámu z Arabského poloostrova je plná bojišť...
Já bojuju na kulturní frontě. Co se týče věcí, kterým nerozumím, tak se k nim těžko mohu vyjadřovat. Osobně nemám ani nůž, abych se neřízl. Největší důvod nenávisti k islámu a k muslimům je ten, že jde o nenávist nemocných vůči zdravým, alkoholiků vůči abstinentům.
Na Západě se neuplatňuje rozumné hospodářství, ale vabank, kdy se jede nadoraz. Spotřební styl života, kdy se lidé nutí do umělých spotřeb vytvářených na úkor přírody, má svůj strop. Přírodní zdroje se zcela lehkomyslně ničí ve prospěch nesmyslného konzumu.
Islám je rodinné náboženství jako je Haré Krišna kuchyňské náboženství. A dnes rodina není moderní věcí. Rodina je základ státu, ale to už se moc nepřipomíná. V Turecku třeba mají ministryni pro rodinu.
To je pravda. Z Nizozemí ji eskortovali, protože chtěla agitovat, aby tamní Turci podpořili v nadcházejícím referendu prezidenta Recepa Erdogana...
O tom jsem slyšel náhodou v rádiu. A proč by nemohla? Pro ženy může být země, kde mají ministryni pro rodinu, atraktivní. V Evropě je navíc krize mužství.
Nicméně v muslimských zemích mají třeba ženy u soudů jako svědkyně poloviční hodnotu...
Vytváříte realitu na základě mediální reality. Jde o věci vytržené z kontextu a diskuse končí vlastně dřív, než začne. Žena může posoudit situaci sama. Muslimské rodiny jsou funkční, kdežto v Evropě dochází k úpadku rodiny.
Jakmile se člověk začne stavět třeba proti plýtvání přírodními zdroji, tak se o něm řekne, že hlásá politiku ‚zpátky na stromy‘. To je řeč jako rozprávka. Nemá smysl tady muvit o něčem, na co by mohla být kvalitní odpověď na tři hodiny. Nelze pálit od boku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Rychetský