Interpeloval jste ministra Roberta Plagu ve věci změny Rámcového vzdělávacího plánu. Proč jste se rozhodl k tomuto kroku?
Reagoval jsem na informace z médií, že se ministerstvo chystá vypustit látku z fyziky a jinou dosud povinnou látku (Newtonovy zákony, Ohmův zákon…). Že namísto, aby se všemi silami snažilo otevřít školy (základní školy neměly být nikdy zavřené), tak pod pokličkou covidu dílem zavádí nové „genderové standardy“, dílem vyřezává kusy učiva, dosud považované za základní.
Co vám na novém Rámcovém vzdělávacím plánu vadí nejvíce?
Samotný Rámcový vzdělávací plán (RVP) je paskvil vytvořený za ministryně Buzkové. Pro základní školy bohatě stačily dosavadní osnovy, které zajišťovaly plus minus stejnou míru učiva napříč republikou.
Ministerstvo říká, že změny v Rámcovém vzdělávacím plánu jsou vedeny záměrem omezit memorování a nahradit jej větším rozvojem „digitálních dovedností“ a „informatického myšlení“. Souhlasíte s tímto záměrem? A myslíte, že ho skutečně bude dosaženo?
Promiňte, ale „informativní myšlení“ je bezobsažný blábol. Existuje snad nějaké neinformativní myšlení nebo co? Digitální dovednosti si trénují děti i učitelé teď, až je jim z toho špatně. A neslyšel jsem nikdy nic o tom, že by jim to technologicky nešlo. Takže to má být jako co – že otevřou telefon a na něco kliknou?
Promiňte, ale to si pak definujme, co to je podle vás vzdělání. A Newtonovy zákony a podobně, to právě není žádné memorování. To je několik století základní informace o světě okolo nás a pohybu těles. Protestuji proti ohlupování mladé generace a snižování laťky. Zaplatíme za to.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo