Selhání celé vlády. Zneužívání. Předák ODS Stanjura má výhrady i vůči Zemanovi a Gazdíkovým Starostům

15.12.2016 6:40 | Zprávy

ROZHOVOR „Nevypsat veřejnou zakázku na mýtné a zadat z ruky tak obrovskou sumu, přibližně 5 miliard korun, je neomluvitelné. A to je jedno z největších selhání celé vlády,“ říká bývalý ministr dopravy a současný předseda poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura. Ten je pak kritický i k dalším krokům vládní koalice. „Nízké investice, žádná snaha o boj se zneužíváním sociálních dávek, to je charakteristika rozpočtu na příští rok,“ říká. Za další velkou „minelu“ současné vlády také považuje spuštění elektronické evidence tržeb. „Bohužel již v první fázi EET došlo na naše obavy, zanikly stovky restaurací, došlo ke zvýšení cen, poslanci v čele s ministrem financí vnášejí do systému další chaos a zmatky,“ dodává.

Selhání celé vlády. Zneužívání. Předák ODS Stanjura má výhrady i vůči Zemanovi a Gazdíkovým Starostům
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zbyněk Stanjura

Jak hodnotíte práci ministra dopravy Dana Ťoka? Před nedávnem ho například vyzvala k rezignaci Asociace krajů ČR za to, že v příštím roce nechce přispět krajům na opravy silnic 2. a 3. třídy. Toto rozhodnutí se nelíbí ani některým hejtmanům, a dokonce ani premiéru Sobotkovi. Jenže stát má prý povinnost starat se jen o dálnice a silnice první třídy. Kdo má v tomto sporu pravdu?

Resort dopravy není klasickým politickým resortem, ve kterém probíhá souboj mezi pravicí a levicí. Vzhledem k délce přípravy stavby a trvání samotné realizace je naopak velmi potřebná široká politická shoda na prioritách výstavby. Takto konstruktivně a vstřícně k vládě Bohuslava Sobotky v oblasti dopravy přistupujeme. Velmi mne tedy mrzí, že musím konstatovat, že v řízení resortu dopravy hnutí ANO a jeho dva ministři opakovaně selhávají.

Uvedený spor občané nechápou. Platí daně a logicky očekávají dobrou kvalitu silnic a v zásadě je nezajímá, kdo se má o tyto silnice starat, zda stát, kraj či obec. Momentálně stát není schopen využít všechny peníze pro dopravu, takže je správně část peněz investovat do oprav silnic nižších tříd.

A co říkáte na Ťokovo rozhodnutí, že na mýtné se nevypsalo výběrové řízení a má ho stále zajišťovat firma Kapsch. Údajně to má vyplývat z dřívějších smluv mezi státem a zmíněnou rakouskou firmou. Je to tak v pořádku? Úřad pro ochranu hospodářské soutěže za to uložil Ministerstvu dopravy milionovou pokutu. Co k tomu říci?

Ministři dopravy za hnutí ANO se za tři roky ani nepokusili vypsat veřejnou zakázku na mýto. Zadat z ruky tak obrovskou částku, přibližně 5 miliard korun, je neomluvitelné. A to je jedno z největších selhání celé vlády. Neustálé výmluvy na rok 2005 nevedou k vyřešení problému. Jediné, co ministr Ťok udělal, bylo, že oddálil toto řešení. A problém předá svému nástupci.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Štěpán

Mgr. Róbert Šlachta byl položen dotaz

Spojíte se s SPD?

Půjdete do voleb společně? A co po volbách, umíte si s SPD představit koalici? Ještě by mě zajímalo, kdo za vás bude vlastně kandidovat? Nikoho jiného než vás neznám.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Foltýn skončí. Zneužití veřejných peněz ve prospěch Fialy? Vadim Petrov naráží na podivné mlčení Úřadu vlády

14:00 Foltýn skončí. Zneužití veřejných peněz ve prospěch Fialy? Vadim Petrov naráží na podivné mlčení Úřadu vlády

„Jestli má pan premiér ještě trochu smyslu pro realitu, sám si musí uvědomovat, že pověření plk. Fol…