Selhání celé vlády. Zneužívání. Předák ODS Stanjura má výhrady i vůči Zemanovi a Gazdíkovým Starostům

15.12.2016 6:40 | Zprávy

ROZHOVOR „Nevypsat veřejnou zakázku na mýtné a zadat z ruky tak obrovskou sumu, přibližně 5 miliard korun, je neomluvitelné. A to je jedno z největších selhání celé vlády,“ říká bývalý ministr dopravy a současný předseda poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura. Ten je pak kritický i k dalším krokům vládní koalice. „Nízké investice, žádná snaha o boj se zneužíváním sociálních dávek, to je charakteristika rozpočtu na příští rok,“ říká. Za další velkou „minelu“ současné vlády také považuje spuštění elektronické evidence tržeb. „Bohužel již v první fázi EET došlo na naše obavy, zanikly stovky restaurací, došlo ke zvýšení cen, poslanci v čele s ministrem financí vnášejí do systému další chaos a zmatky,“ dodává.

Selhání celé vlády. Zneužívání. Předák ODS Stanjura má výhrady i vůči Zemanovi a Gazdíkovým Starostům
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zbyněk Stanjura

Jak hodnotíte práci ministra dopravy Dana Ťoka? Před nedávnem ho například vyzvala k rezignaci Asociace krajů ČR za to, že v příštím roce nechce přispět krajům na opravy silnic 2. a 3. třídy. Toto rozhodnutí se nelíbí ani některým hejtmanům, a dokonce ani premiéru Sobotkovi. Jenže stát má prý povinnost starat se jen o dálnice a silnice první třídy. Kdo má v tomto sporu pravdu?

Resort dopravy není klasickým politickým resortem, ve kterém probíhá souboj mezi pravicí a levicí. Vzhledem k délce přípravy stavby a trvání samotné realizace je naopak velmi potřebná široká politická shoda na prioritách výstavby. Takto konstruktivně a vstřícně k vládě Bohuslava Sobotky v oblasti dopravy přistupujeme. Velmi mne tedy mrzí, že musím konstatovat, že v řízení resortu dopravy hnutí ANO a jeho dva ministři opakovaně selhávají.

Uvedený spor občané nechápou. Platí daně a logicky očekávají dobrou kvalitu silnic a v zásadě je nezajímá, kdo se má o tyto silnice starat, zda stát, kraj či obec. Momentálně stát není schopen využít všechny peníze pro dopravu, takže je správně část peněz investovat do oprav silnic nižších tříd.

A co říkáte na Ťokovo rozhodnutí, že na mýtné se nevypsalo výběrové řízení a má ho stále zajišťovat firma Kapsch. Údajně to má vyplývat z dřívějších smluv mezi státem a zmíněnou rakouskou firmou. Je to tak v pořádku? Úřad pro ochranu hospodářské soutěže za to uložil Ministerstvu dopravy milionovou pokutu. Co k tomu říci?

Ministři dopravy za hnutí ANO se za tři roky ani nepokusili vypsat veřejnou zakázku na mýto. Zadat z ruky tak obrovskou částku, přibližně 5 miliard korun, je neomluvitelné. A to je jedno z největších selhání celé vlády. Neustálé výmluvy na rok 2005 nevedou k vyřešení problému. Jediné, co ministr Ťok udělal, bylo, že oddálil toto řešení. A problém předá svému nástupci.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Štěpán

Filip Turek byl položen dotaz

K vaší rychlé jízdě

To vám přijde normální, že porušíte zákon a obhajujte se tím, že je špatný, a že se má změnit? Co třeba nějaká omluva? A jste připraven přijít o řidičák, protože jestli ne, tak je to výsměch obyčejným lidem, kteří by o něj určitě přišly. Co mi ale vadí nejvíc je, že jedete rychle a ještě se plně nev...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Omezování svobody slova by mělo být trestné. Ivan David vysvětlil jak

14:25 Omezování svobody slova by mělo být trestné. Ivan David vysvětlil jak

Europoslanec Ivan David na mítinku SPD v Brně hovořil o potřebě stíhání skutků, které omezují občans…