Štampach: Chceme svobodné město pro život bez nadbytečných zákazů a vyhlášek

18.09.2022 15:11 | Rozhovor

Již čtyři roky sbíral zkušenosti coby zastupitel hlavního města Praha. Na tuto svou zkušenost by chtěl Tomáš Štampach navázat a uspět v letošních komunálních volbách se samostatnou kandidátkou Svobodných. „Preference cyklistů současnou vládnoucí garniturou, která se projevuje všudypřítomným malováním cyklopruhů, se stala jednou z příčin naprostého dopravního pekla, které poslední čtyři roky zažíváme. Cyklostezky prosím ano, ale mimo silnice,“ říká Tomáš Štampach a v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz prozrazuje další zajímavosti programu Svobodný. Třeba zavedení voucherového systému.

Štampach: Chceme svobodné město pro život bez nadbytečných zákazů a vyhlášek
Foto: Archiv Tomáše Štampacha
Popisek: Pražský zastupitel Tomáš Štampach (Svobodní)

Svobodní jdou do komunálních voleb v Praze s programem, který je postavený právě na ochraně svobody. Co si pod tím má volič představit na úrovni magistrátu?

Předně je třeba říci, že Svobodní jdou do voleb do zastupitelstva hl. m. Prahy s komplexním programem, který se věnuje dopravě, školství, bydlení či bezpečnosti. Ve všech tématech je pak samozřejmě kladen důraz na ochranu svobody. Svobodní prosazují svobodné město (místo) pro život. Chceme zrušit nadbytečné zakázky a vyhlášky jako např. známá „protialkoholní vyhláška“. Rovněž podporujeme majitele restauračních předzahrádek v centru Prahy, aby předzahrádky mohly zůstat v současné podobě. Naše zastání pak má i cech fiakristů, jelikož koně patří ke koloritu historické Prahy.

Mluvíte o tom, že chcete zastavit zvýhodňování cyklistů před ostatními účastníky silničního provozu. Není ale právě podpora cyklistiky a dalších alternativních způsobů dopravy cestou, jak snížit počet aut, které zatěžují dopravu v Praze?

Toto je naprosto mylná myšlenka, kterou snad může z úst vypustit jen ten, který ještě nikdy v životě nebyl v Praze. Kolik cyklistů denně potkáte na pražských vozovkách? Naprosté minimum. Praha není svým reliéfem a klimatickým podnebím vhodná k tomu, aby se kolo stalo masově využívaným dopravním prostředkem např. do zaměstnání. Naopak preference cyklistů současnou vládnoucí garniturou, která se projevuje všudypřítomným malováním cyklopruhů, se stala jednou z příčin naprostého dopravního pekla, které poslední čtyři roky zažíváme. Cyklostezky prosím ano, ale mimo silnice!

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Mgr. Róbert Šlachta byl položen dotaz

Spojíte se s SPD?

Půjdete do voleb společně? A co po volbách, umíte si s SPD představit koalici? Ještě by mě zajímalo, kdo za vás bude vlastně kandidovat? Nikoho jiného než vás neznám.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Foltýn skončí. Zneužití veřejných peněz ve prospěch Fialy? Vadim Petrov naráží na podivné mlčení Úřadu vlády

14:00 Foltýn skončí. Zneužití veřejných peněz ve prospěch Fialy? Vadim Petrov naráží na podivné mlčení Úřadu vlády

„Jestli má pan premiér ještě trochu smyslu pro realitu, sám si musí uvědomovat, že pověření plk. Fol…