Proč jste se rozhodl bojovat za individuální automobilovou dopravu?
V komunálních volbách v roce 2018 jsem kandidoval v rámci volebního uskupení Koalice pro Prahu 3 (ODS, KDU-ČSL a Svobodní, pozn. red.), které volby vyhrálo a já obdržel druhý nejvyšší počet preferenčních hlasů ze zvolených zastupitelů. Na první pohled se nabízela koalice s druhým „na pásce“, tedy TOP 09 + STAN. Ale oni si raději vybrali volebně i z hlediska zkušeností slabší partnery, aby oni sami mohli vládní koalici dirigovat.
Lidé kolem starosty Jiřího Ptáčka byli hladoví na všechny strategické gesce (finance, majetek, investice, územní rozvoj), a tak se následně stalo, že doprava připadla ortodoxním Zeleným, kteří sice získali ve volbách pouze 8 %, ale od koalice dostali mandát vytvářet zde antimotoristické panoptikum. A v tomto snažení je podporují i místní Piráti.
Můžete to podpořit nějakými argumenty?
Tak pro příklad rozložení sil v Praze 3 z hlediska vztahu k dopravě situaci ilustruje ideálně poslední číslo radničních novin a rubrika „názory zastupitelů“. Tam se shodou náhod vedle sebe objevují tři názory se vztahem k dopravě.
První je můj a věnuje se našemu boji za zachování čtyřiceti parkovacích míst v Jičínské ulici.
Druhý je článek zeleného místostarosty Ondřeje Ruta, který je právě odpovědný za dopravu a popisuje záměr odebrat na ulici Jana Želivského jeden jízdní pruh pro auta a vyhradit ho cyklistům.
No a třetí článek je od zastupitele za Piráty, který píše o potřebě zavádění dalších zón s rychlostí omezenou na 30 km/h.
A takhle my si tady v Praze 3 žijeme. Nové cyklopruhy, zavádění cykloobousměrek, zřizování zón 30. A k tomu ten úbytek parkovacích míst.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Marek Korejs