Proč podle vás představuje vliv komunistů na školství v Olomouckém kraji takové nebezpečí?
Jde o negativní symboliku. Je to principiálně totéž jako by Svatý otec udělal svým osobním sekretářem majitele nevěstince. Strana, která systematicky ničila hodnoty a principy, na nichž stoji dnešní školství (nejenom výuka historie) a notabene cela dnešní společnost, nemůže mít svěřen tento resort, který koneckonců je založen na výchově k demokracii, svobodě a lidské důstojnosti. Kdyby komunisté v Ol. kraji dostali dopravu nebo turistiku, bylo by to něco zcela jiného. V tomto ohledu je naše petice jakýmsi morálním apelem.
Může nastat schizofrenie ve výukovém procesu. Takových dotazů jsem dostal několik od učitelů základních a středních škol. Jak vlastně pořádně učit moderní dějiny, když máme zákon o protiprávnosti komunistického režimu a strana, která se s ním nikdy přesvědčivě nerozešla a má stejný název, vesele existuje a vzkvétá dál? Jak učit o kom. totalitě, když školství ovládá KSČM? Pro mě jako pedagoga, byť vysokoškolského, a zároveň historika je skoro občanská povinnost řekl bych na problém upozornit.
Může nastat i problém metodiky. Naše pracoviště, ostatní historické ústavy v zemi, Ústav pro studium totalitních režimů vytváří podklady a metodiku pro výuku historie. Toto úsilí je do značné míry podrýváno v podstatě paralelními postupy sociální demokracie v řade krajů.
Obáváte se i toho, že mohou komunisté začít uplatňovat ve školství ideologii?
Pan hejtman mi zaručil, že ideologický vliv nebude uplatňován a já bych mu rád věřil. Prošel jsem ovšem mnoha školami, například jako člen rady školy a vím něco o jmenováni ředitelů skol z pozice krajů. Nemluvím již o vlivu na rozdělováni peněz či modifikace oboru.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Kupka