Vít Bárta vykládá o Peake: Je to korytářka. A pokud jde o tu vilu...

16.11.2012 4:44 | Zprávy

ROZHOVOR Poslanec a vlivný muž Věcí veřejných Vít Bárta se během dvou let ve sněmovně musel vyrovnat už se dvěma pokusy o puč. Zatímco ten první tehdejší vládní straně až tolik neublížil, ten druhý ji poslal do opozice a místo ní se koaličním partnerem stali odštěpenci z uskupení LIDEM. Ani oni však jednotní dlouho nevydrželi, o čemž svědčí aktuální střet o vedení resortu dopravy.

Vít Bárta vykládá o Peake: Je to korytářka. A pokud jde o tu vilu...
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vít Bárta ve sněmovně

Pouze tři čtvrtě roku od voleb vydržel ve funkci ministra dopravy Vít Bárta, přesto tento resort i nadále pečlivě sleduje, byť jen v roli opozičního poslance. Kvůli problémům s centrálním registrem vozidel končí už druhý jeho nástupce, tedy třetí ministr dopravy v Nečasově vládě, a to ani ne za dva a půl roku jejího fungování.

Překvapilo vás, jak ostře se do sebe pustili dva bývalí členové Věcí veřejných a to, že si předsedkyně LIDEM Karolína Peake z pozice síly vynutila rezignaci ministra dopravy Pavla Dobeše?

Stačí si připomenout, že dva korytáři utekli z Věcí veřejných proto, aby si zachránili svoje korýtka. Odešli potom, co grémium strany odhlasovalo, že všichni naši ministři mají dát rezignace. A Pavel Dobeš odmítl uposlechnout usnesení grémia a panu premiérovi druhý den před jednáním vlády vyprávěl vzletná slova o tom, jak je jeho jednání v zájmu státu, a proto rezignaci nepodá. Už tam je jasně patrné, že se tito korytáři snažili zachránit svoje křeslo. Po pár měsících, kdy jsou společně ve vládě, se začínají o ta svoje korýtka přít. Je to standardní postup, který lze vidět i ve špatných detektivkách, když nějaká parta něco společně uloupí a pak se mezi sebou o to pobije.

Jak byste počínání Pavla Dobeše v ministerské funkci zhodnotil?

Mně přijde v první řadě velmi úsměvné, když Pavel Dobeš ve čtvrtek v médiích spojoval jednání strany LIDEM s mojí osobou. Proti tomu se kategoricky ohrazuji. Připomínám, že já jsem na Ministerstvu dopravy za svého působení zlevnil ceny železnice o pět procent, ceny silnice o dvě a půl procenta. A velmi jsem vyčítal Pavlu Dobešovi, že na úsporách a snižování cen dál nepracoval. Ne náhodou se tak nestalo.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Poradci za téměř 70 milionů a lidé se mu smějí. Nebezpečné u premiéra, varuje Hrnčíř

0:01 Poradci za téměř 70 milionů a lidé se mu smějí. Nebezpečné u premiéra, varuje Hrnčíř

PŮLNOČNÍ ROZHOVOR „EU vnímám jako druhý Sovětský svaz spolu s RVHP, která už reguluje a zakazuje kde…